Až 540 kilometrů na jedno nabití by měl ujet nový španělský elektromobil Cupra Born ve verzi s největší vysokonapěťovou baterií. Ta do sebe umí absorbovat 77 kWh využitelné elektrické energie. K dispozici pak budou ještě varanty s baterií 45 nebo 58 kWh.

Cupra Born je menší vůz než třeba Škoda Enyaq či Volkswagen ID.4. Jeho délka 4322 mm, šířka 1809 mm, výška 1537 mm a rozvor náprav 2767 mm se blíží modelu Volkswagen ID.3.

Prohlédnout si ho můžete v naší fotogalerii.

Vůz má pohon zadních kol. Synchronní elektromotor s trvalými magnety a nejvyššími otáčkami více než 16 000 za minutu je uložen nad zadní nápravou, před její příčnou osou. Točivý moment přenáší jednostupňová převodovka s rozvodovkou. 

K dispozici budou dvě varianty modelu Cupra Born. První z nich bude nabízet nejvyšší výkon 150 k (110 kW) a maximální točivý moment 310 N.m. K dispozici bude také verze s výkonovými parametry 204 k (150 kW)/310N.m.

Zájemci budou moci zvolit navíc ještě sportovní paket e-Boost, který posune výkonové parametry na ještě vyšší úroveň. Nejvyšší výkon této verze je až 231 k (170 kW). Paket e-Boost bude k dispozici se dvěma variantami akumulátorové baterie. Verze s kapacitou 77 kWh zrychlí z 0 na 100 km/h za 7 sekund a nabídne dojezd 540 km, zatímco sada akumulátorů s kapacitou 58 kWh zkrátí dobu sprintu z 0 na 100 km/h na pouhých 6,6 sekundy a umožní dojezd 420 km.

Tento elektromobil dokáže z nabíjecího stojanu o výkonu 125 kW doplnit dostatek elektrické energie pro ujetí 100 km za pouhých 7 minut. Pokud je stav nabití sady akumulátorů na pouhých 5 %, její nabití na 80 % je otázkou 35 minut.

Sedačky z plastů plovoucích v moři

Výbava modelu Cupra Born navíc zahrnuje progresivní řízení, specifický elektronicky řízený stabilizační systém ESC Sport a vylepšenou charakteristiku ovládání brzdové soustavy.

Inženýři vyvinuli pro model Cupra Born širší pneumatiky. Pneumatiky s šířkou běhounu 215 mm se dodávají pro rozmanitá kola s průměrem ráfku 18 až 20 palců. Také půjde zvolit pneumatiky s šířkou 235 mm.

Interiér je přizpůsoben požadavkům současného světa. Hlavní dominantou je standardní, plovoucí 12“ dotykový displej, který je natočen mírně k řidiči. Za volantem se nachází relativně malý panel přístrojů s jednoduchým uspořádáním, který poskytuje nejdůležitější informace v naprosto přehledném uspořádání. Kompaktní digitalizovaná přístrojová deska nese také tlačítka voliče provozních režimů pohonu a parkovací brzdy.

Ty nejdůležitější údaje bude mít řidič před očima stále díky průhledovému displeji s rozšířenou realitou. Ten promítá důležité informace, jako je rychlost jízdy, na čelní okno, a to včetně pokynů a upozornění od navigačního systému a asistenčních funkcí.

V modelu Cupra Born se ve velké míře využívají recyklované materiály. Prostřední část sedacích ploch anatomicky tvarovaných sedadel je čalouněna tkaninou z příze vyráběné z recyklovaných plastů vylovených z moře. 

Cupra Born nabídne velmi širokou paletu asistenčních systémů. Jejich nabídka systémů zahrnuje mimo jiné prediktivní adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control), asistenta Travel Assist pro automatizovanou jízdu, asistenta pro změnu jízdního pruhu (Side Assist), asistenta pro couvání z parkovacího místa (Exit Assist), asistenta pro rozpoznávání dopravních značek, asistenta pro stav nouze (Emergency Assist) a přednárazového asistenta.