Minulá generace Suzuki Jimny se vyráběla skoro dvě desetiletí. Nyní konečně nastává čas na příchod té nové. To podstatné však zůstalo zachováno - žebřinový rám, tuhé nápravy a třeba i redukční převodovka.

Pokud budete auto používat i ve městě, budete s novým Jimny mít při parkování ještě méně problémů než s předchůdcem. Vůz se totiž zkrátil o pět centimetrů a měří na délku 3645 milimetrů. Naopak výška se zvětšila o dva centimetry na novou hodnotu 1725 milimetrů. Rozvor zůstal na původní hodnotě 2250 milimetrů. Se zvětšenou šířkou o 45 milimetrů na 1645 milimetrů souvisí i rozšířený rozchod kol. V obou případech přibylo 40 milimetrů.

Neoficiální ilustrace Suzuki Jimny ve variantě kabrioletu.
Suzuki Jimny jako kabriolet či pick-up. Tyto ilustrace naznačují další verze

Dosavadní Jimny mělo světlou výšku 190 milimetrů, nyní se podvozek nachází 210 milimetrů nad zemí. Díky tomu se také adekvátně zvětšily nájezdové úhly.

Zejména kvůli výbavě se navýšila pohotovostní hmotnost vozu. Původní Jimny vážilo 985 kilogramů, nyní ztěžklo o 105 kilogramů. Bude se tedy rozhodně hodit vyšší výkon motoru. Původní "třináctistovku" s výkonem 62 kW střídá opět zážehový čtyřválec. Nyní ale se zdvihovým objemem válců 1462 cm3 a výkonem 75 kW. Narostl rovněž maximální točivým moment (ze 110 na 130 Nm).

Range Rover proti Suzuki Jimny.
VIDEO: Malé Suzuki proti drahému Range Roveru. Kdo toho v terénu zvládne víc?

Maximální rychlost proto narostla ze 140 na 145 km/hod. Vylepšil se rovněž parametr kombinované spotřeby. Ta poklesla o tři desetiny litru na 6,8 litru na sto kilometrů.

Seznam prvků základní výbavy ani ceny zatím známy nejsou. Z fotek je nicméně zřejmé, že do interiéru bude nyní možné instalovat také sedmipalcový dotykový displej multimediálního systému.