Vysoká cena, malá užitná hodnota nebo už příliš dlouhá doba strávená na trhu. To jsou hlavní důvody, které českým řidičům brání v nákupu některých aut. Vyplývá to alespoň ze statistik Sdružení dovozců automobilů (SDA) za rok 2018. Podle nich jsou v Česku k mání auta, která si našla jen několik zákazníků.

Často mezi ně patří sportovní vozy. Například taková klasika, jakou je Mercedes-Benz SL, zaujala za celý rok jen čtyři řidiče. Dvoumístný roadster s pevnou skládací střechou je přitom posledním vtělením věhlasné modelové řady, která se vyrábí už od roku 1954. Stejně se ale nedařilo například kupé Lexus RC s pouhými třemi prodeji za rok nebo Audi TT s 12 prodeji. Takový Nissan 370Z, který se v Česku prodává už od roku 2009, zaznamenal také jen 12 zájemců.

Podle SDA se ale loni nedařilo i běžnějším vozům. Například hybridní hatchback Lexus CT končí na posledních místech v prodejnosti pravidelně už roky. Loni si našel cestu k 13 řidičům, což je jeden z jeho lepších výsledků. Problémem je opět vysoká cena oproti většině vozů této třídy. Se slabým zájmem se potýkají i malé luxusně střižené vozy Alfa Romeo MiTo či DS 3.

Sestavili jsme žebříček 20 nejméně prodávaných aut na českém trhu podle statistik SDA. Z našeho výběru jsme vynechali vozy, které přišly během roku 2018 příliš pozdě na trh, nebo naopak z něj příliš brzy odešly. Nezařadili jsme ani auta výjimečných značek (Ferrari nebo Lamborghini), u kterých se s kusovým prodejem počítá. Nejméně prodávaná auta v Česku najdete v přiložené fotogalerii.