Určitě je vám jasné, že moderní auta se bez drátů a kabelů neobejdou, jsou totiž napěchovaná elektronikou. Pokud byste délku kabeláže v současných vozech sečetli, dostali byste kilometry délky. Například Bentley se kdysi pochlubilo, že jeho první SUV Bentayga pod karoserií ukrývá zhruba 50 kilogramů vážící "změť" kabelů o délce přes 4 kilometry.

Pokud se podíváme k Tesle, pak zjistíme, že velký sedan Model S využívá kabeláž o délce zhruba 3 kilometrů. U nového Modelu 3 už je znát posun, délka kabeláže je ve srovnání s "eskem" poloviční, tedy asi 1,5 kilometru.

A co tedy onen Model Y? Připravované malé SUV prý bude mít pod karoserií dráty a kabely o celkové délce 100 metrů. Ano, čtete správně, Tesla opravdu slibuje jen 100 metrů. Podle šéfa automobilky Elona Muska tuto revoluci umožní nové elektronické systémy, které používají odlišné napětí a jiná přenosová zařízení.

Jak přesně bude distribuce elektřiny v Modelu Y vypadat, však Musk zatím neprozradil. Naznačil jen, že auto opustí tradiční 12voltový systém. Hlavním důvodem tak brutálního "zeštíhlení" je především zjednodušení a zrychlení produkce, neboť instalace elektrických rozvodů je jedním z časově nejnáročnějších kroků ve výrobě.

Právě zrychlení výroby je jedním z hlavních cílů Tesly, která chce už příští rok montovat 10 tisíc aut týdně.

Víc podrobností bychom se mohli dozvědět brzy, Tesla totiž za několik týdnů ukáže koncept Modelu Y. Ten bude malým SUV, které využije techniku malého sedanu Model 3.