Čistě na elektřinu odvezete tak maximálně dítě do školky. Ovšem po jeho vysazení můžete zažít s novým modelem divize AMG, která náleží automobilce Mercedes-Benz, skutečné řidičské divy. Vůz, který je první vysokovýkonným hybridním vozem značky s třícípou hvězdou, má premiéru na mnichovském autosalonu. Tam jsme si ho také prohlédli.

Na auto se můžete podívat do naší fotogalerie.

Automobil Mercedes-AMG GT 63 S E Performance, jak zní jeho kompletní název, má totiž ve svých útrobách zabudován zážehový čtyřlitrový osmiválec s přeplňováním dvěma turbodmychadly, který doplňuje elektromotor. První z nich poskytuje výkon 639, druhý 204 koňských sil. Dohromady činí systémový výkon 843 koní a ještě působivější je hodnota točivého momentu. Ten přesahuje 1400 Nm. Zatímco spalovací motor je klasicky pod přední kapotou, elektromotor a baterie jsou u zadní nápravy. Celá tato elektrická "výzbroj" má hmotnost pouze 89 kilogramů.

Mercedes třídy C All-Terrain
Mercedes má již druhý zvýšený kombík. Vznikl z třídy C

Díky tomu lze s autem jet až 316 kilometrů v hodině a zrychlovat z nuly na stovku za 2,9 sekundy a z nuly na dvě stě kilometrů v hodině pod deset sekund.

Oficiální technická data udávají také dojezd s elektrickým pohonem (12 kilometrů), vážený průměr spotřeby elektřiny z akumulátoru s kapacitou 6,1 kWh (10,3 kWh) na 100 kilometrů a třídu hospodárnosti. Ta je symbolizována písmenem B.

Výše zmíněnou techniku zabudovali konstruktéři do čtyřdveřového kupé, které je dále vybavené keramickými brzdami AMG i dalšími technologiemi blízkými světu Formule 1. Například články v akumulátoru, kterých je celkem 560, jsou přímo chlazeny speciální chladicí kapalinou.

Pražská premiéra Mercedesu EQS
Prozkoumali jsme nejdokonalejší elektromobil. Mercedesu EQS kapotu neotevřete!

Díky tomu sada akumulátorů pracuje vždy při rovnoměrně udržované, optimální průměrné provozní teplotě 45 stupňů Celsia bez ohledu na to, jak často je nabíjena nebo vybíjena. Při rychlé jízdě ale může docházet k překročení průměrné teploty. Ochranné mechanismy jsou proto nastaveny tak, aby sada akumulátorů mohla odevzdat maximální výkon a posléze se díky přímému chlazení vrátila na požadovanou úroveň provozní teploty.

S běžnými chladicími systémy to není možné a sada akumulátorů již pak není schopna poskytovat svůjvýkonový potenciál v celém rozsahu. To však neplatí pro vysokovýkonnou sadu akumulátorů AMG HPB. I při rychlé jízdě na závodním okruhu v hybridním režimu, při níž se často zrychluje (akumulátory se vybíjejí) a zpomaluje (akumulátory se nabíjejí), si zásobník elektrické energie uchovává svou vysokou výkonnost.