Společně s XEV Limited pracovala na malinkém elektromobilu i firma Polymaker, která se na technologii 3D tisku specializuje. Vedoucí Polymakeru Xiaofan Luo tvrdí, že ačkoliv jiní výrobci dnes už také využívají 3D tisk k výrobě automobilových dílů, jejich výtvor LSEV svou rozsáhlostí použití této technologie překonává všechno dosavadní.

Jediné části, které totiž na elektromobilu nejsou vyrobeny 3D tiskem, jsou podle všeho rám vozu, okna a sedačky. Vše ostatní včetně celé karoserie, většiny částí interiéru a motorů je vytisknuto.

LSEV je o trochu menší než současný Smart ForTwo. Na délku měří 2489 mm, na šířku 1295 mm a na výšku má 1498 mm. Hmotnost je pouhých 450 kg. Blíže nespecifikované elektromotory přímo v kolech a baterie v podlaze pak autu zajišťují maximální rychlost 69 km/h a dojezd 149 km.

Střecha se tiskne 5 hodin, palubní deska 10 hodin

Nejzajímavější je však konstrukce vozu. Zatímco konvenční automobily jsou složené z více než 2000 komponentů, LSEV je postaveno jen z 57 dílů. Mezi materiály se objevuje zpevněný nylon, bioplast či termoplastický polyuretan.

Firma je navíc schopna celé auto vyrobit do tří dnů. Například přední nárazník se "tiskne" 4 hodiny, střecha 5 hodin, panel dveří 8 hodin a nejdéle trvá výroba palubní desky, ta zabere 10 hodin. A takhle se dá pokračovat i dál - přední blatník 3 hodiny, zadní 6 hodin, práh 4 hodiny, přední maska 3 hodiny, sloupky a boční panely 6 hodin.

XEV Limited přitom zmiňuje, že jejich konstrukce je 4krát až 5krát tužší než u konvenčního vozu podobné velikosti, třeba u zmíněného Smartu.

3D vytisknuté auto by se mělo dostat na evropský a asijský trh v dubnu roku 2019. Plán XEV Limited navíc předpokládá, že do konce roku 2019 dosáhne produkce 20 tisíc kusů. O elektromobil mají zájem hlavně firmy, třeba italská pošta Poste Italiane si pro své služby objednala už 5 tisíc vozů.

A cena? Ta by se měla pohybovat okolo 215 tisíc korun.