Prvním počinem indického vývojového týmu vedeného experty Škody Auto je vůz s typickým designem současných sportovně-užitkových vozů mladoboleslavské automobilky.

Tudíž vpředu najdeme dva páry světlometů, robustní nárazníky a plasty kolem výřezů pro kola i na spodní části dveří. Design interiéru je mixem řešení použitých v nyní prodávaných vozech a zatím utajovanou Fabií. I tu si již autor tohoto článku mohl osobně prohlédnout.

Exteriér i interiér s některými detaily si můžete prohlédnout v naší komentované fotogaleriii.

Kushaq, do kterého se redaktor Deníku a Automix.cz již rovněž mohl posadit, je dlouhý 4221 milimetrů a vysoký 1612 milimetrů. Zavazadlový prostor pojme 385 litrů. Přestože má pohon pouze předních kol, poměrně značná světlá výška (až 188 milimetrů v závislosti na verzi) umožňuje jízdu také mimo zpevněné komunikace. Zavazadlový prostor pojme 385 litrů.

Na zadních sedadlech je dostatek prostoru také pro dospělé cestující s nadprůměrnou tělesnou výškou. Jak jsem si vyzkoušel na vlastní 186 centimetrů vysoké tělo, vzadu jsem měl po nastavení sedačky řidiče (nachází se vpravo) pro stejně narostlého řidiče, před koleny k dobru ještě čtyři centimetry a nad hlavou dokonce pět.

Oproti zvyklostem při konstruování vozů například pro Evropu, museli škodováčtí inženýři pro tento model vyvinout například výkonnější klimatizaci a dokonce také speciálně dimenzovaný klakson, který se zde používá takřka neustále. Na klikách exemplářů vybavených bezklíčkovým odemykáním není typická ploška, ale fyzická tlačítka. "Indové to tak chtějí," vysvětlil tuto drobnost mluvčí Škody Štěpán Řehák.

Asistenční systémy nejsou…

Škoda se také vrátila k jednomu chytrému řešení, které se používalo například ve Fabii II či v Roomsteru. Tou je gumička v odkládacích kapsách bočních dveří. Slouží k přidržování dokumentů, které si sem řidič či spolujezdec uloží. Při otevření dveří pak nevypadnou ven.

Zajímavostí pak je prohlubeň na horní části palubní desky. Do ní totiž velká část indických řidičů ukládá různé amulety, které je mají při cestě ochránit od nepříjemností.

Kvůli jinému složení indického benzínu musel být upraven také motor. Zákazníci si budou moci zvolit tříválec 1,0 TSI (85 kW), případně čtyřválec 1,5 TSI (150 kW). Menší motor je spojen buď se šestistupňovou manuální převodovkou nebo automatickým ústrojím se stejným počtem převodových stupňů. Patnáctistovka pak spolupracuje opět buď se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou nebo se sedmistupňovou automatickou dvouspojkovou DSG.

Základní výbava je poměrně bohatá. Obsahuje například zadní parkovací senzory či manuální klimatizaci. Na druhou stranu, standardně se montují jen dva airbagy, další čtyři za příplatek. Nižší výrobní náklady umožňuje dosáhnout také menší elektronická výbava. Například vůz nedostane radar pro samočinné nouzové brzdění, asistenta pro vedení v jízdních pruzích nebo upozornění na vozy v mrtvém úhlu.

Vrcholné verze můžou mít třeba také kožená sedadla s ventilací či parkovací kameru. Zato vyhřívání sedaček či škrabka na led se do Kushaqu vzhledem k indickým klimatickým podmínkám logicky dávat nebudou. Už ve druhém výbavovém stupni Ambition je součástí výbavy desetipalcový displej infotainmentu s dotykovým ovládáním. Cestující budou moci využít Wi-fi hotspot.

Dalším novým modelem Škody v Indii bude nový sedan. Ten nahradí v současnosti prodávaný Rapid. I nadále bude Škoda na tomto trhu prodávat vozy Octavia a Superb.