Toyota Camry patří mezi celosvětově úspěšná auta. Japonská automobilka ji momentálně nabízí na 100 světových trzích, Evropu ale delší čas opomíjela. To se nyní mění, protože zástupci značky vytušili skulinu, která se otřela díky skandálu Dieselgate a následnému poklesu zájmu o naftové motory. Camry chce totiž v Evropě i na našem trhu uspět pouze a jedině jako hybrid.

Vůz stojí na nové platformě TNGA (což je zkratka Toyota New Global Architecture). Využívá ji i sesterský luxusní sedan Lexus ES. Oba vozy mají shodnou celou řadu dílů včetně samotného hybridního pohonu.

Audi má další problém s WLTP, musí skončit s hybridem

Ten kombinuje zážehový čtyřválec o objemu 2,5 litru, který má výkon 131 kW s elektromotorem. Celkově soustrojí dosahuje na 160 kW. Sílu na kola posílá přes bezstupňovou hybridní převodovku. NiMH baterie stačí k tomu, aby auto ujelo několik kilometrů čistě na elektrický pohon. Jde ale hlavně o vypínání motoru a šetření paliva. A to se mu daří. V evropském cyklu vychází kombinace na 4,3 litru benzinu na 100 km.

Toyota CamryZdroj: Jan Markovič

Nasazení hybridního pohonu do tohoto vozu znamená jednu výhodu – Camry bude moci na pražských zónách parkovat za symbolických 100 korun ročně, tedy vlastně zadarmo. Toho by mohly využít firmy či taxislužby, na které české zastoupení japonské automobilky míří. Počítá s drtivou většinou firemních zákazníků.

Camry chce hlavně konkurovat Volkswagenu Passat nebo Škodě Superb. Nabízí totiž prostorný interiér. Ve srovnání hodnot je například delší a nižší než Škoda Superb. Kufr má kapacitu 524 litrů díky tomu, že se baterie hybridního systému podařilo uložit pod zadní sedadla.

Nová Toyota Camry je náhradou za končící Avensis

Toyota tradičně nabídne svůj model s vysokou základní výbavou. Cena je proto odvážnější. Základ vyjde na 920 000 korun ve verzi Comfort. Střední výbava Prestige bude stát 950 tisíc a top model Executive vyjde na 1 050 000 Kč. Ten spolu s paketem VIP by se mohl líbit zase hotelovým službám nebo státní správě, protože myslí na cestující na zadních sedadlech. Ti mají k dispozici vlastní ovladače oken, klimatizace nebo opěradel v elektricky nastavitelné loketní opěrce.

Toyota CamryZdroj: Toyota

Toyota ukázala novou Camry ve své pražské centrále. Auto jsme si naživo prohlédli, vypadá reprezentativně a uvnitř působí prostorně. Místo nad hlavou zlepšuje "vykousnutý" strop, takže i vyšší postavy se dozadu usadí pohodlně. Předváděný vůz byl ale jen prototyp, výroba v Japonsku začne v prosinci. Od té doby bude možné také Camry u české Toyoty objednat, první vozy se na silnice podívají v dubnu nebo květu příštího roku.

Fotografie Toyoty Camry z premiéry v Česku i z archivu značky najdete ve fotogalerii.