Model Century se v Japonsku prodává už od roku 1967 a za tu dobu se vůz dočkal pouze dvou generací (druhá byla představena v roce 1997), které se od sebe navíc designem zrovna moc nelišily. Až teď přijíždí třetí provedení.

Honosná limuzína, která slouží třeba i ve vozovém parku japonské vlády, sice potřebovala zmodernizovat, ale přesto si musela zachovat reprezentativní tvář a na tradici navazující design. Mimochodem, označení Century, což je v angličtině výraz pro století, vznikl jako pocta a připomínka Sakichiho Toyody, muže, který založil společnost Toyota. V roce 1967 totiž automobilka slavila sto let od jeho narození.

Toyota Corolla.
Corolla je nejprodávanějším autem světa. Toyota má i nejúspěšnější SUV

Novinka opět vychází z designu předchozí generace, přičemž uvádí trochu zaoblenější tvary, jednoduchou přední masku s adaptivními LED světlomety a minulostí inspirované podlouhlé zadní svítilny. Stále jde přitom o velkou a teď ještě prostornější limuzínu. Na délku měří 5335 mm, široká je 1930 mm a vysoká 1505 mm, rozvor dosahuje 3090 mm.

Klasický vzhled ale nakonec vyvažuje zcela nová hybridní pohonná jednotka ve formě pětilitrového osmiválce o výkonu 381 koní (280 kW) a elektromotoru s 224 koňmi (165 kW). Celkový výkon soustavy dosahuje 431 koní (317 kW). Toyota se chlubí, že pohonné ústrojí vyniká kultivovaností a tichým chodem.

Ve výbavě je ostatně i systém potlačení hluku od motoru, který je aktivován pokaždé, když je motor nastartován.

Pro ještě pohodlnější jízdu je Century vybavena nově navrženými pneumatikami, které lépe pohlcují vibrace od silnice a generují méně hluku.

Toyota Sports 800.
Toyota zachránila slavné kupé Sports 800. I s dvouválcem kdysi drtilo konkurenci

Century svou hodnotu prezentuje nejlépe komfortem uvnitř. O nadměrném dostatku místa na nohy není třeba mluvit, sedačky jsou extrémně široké a mohou být polstrované stoprocentní vlnou, nebo vybranou kůží.

A proč zrovna vlna? Vlněné čalounění si uživatelé luxusní Toyoty oblíbili, protože je tišší než kůže - při pohybu pasažéra totiž nevrže.

Nechybí masážní funkce a elektricky polohovatelné podpěry nohou. Tyhle vychytávky si ale užije jen cestující na zadním sedadlu na levé straně. Pro něj je ostatně Century určena, automaticky se předpokládá, že uživatel vozu má svého osobního řidiče. 

Vzadu najdeme také dvě masivní LCD obrazovky s hromadou funkcí od nastavení klimatizace, audiosystému s 20 reproduktory po ovládání zmíněných sedaček. Na podepisování důležitých dokumentů je přítomen vysunovací dřevěný stoleček.

Všimněte si také, že auto na sobě nemá jediné logo Toyoty. Zato ho zdobí stylizovaný fénix, symbol japonské císařské rodiny. Zajímavé je, že emblém na přední masce se vyrábí ručně. Zabere to prý šest týdnů.

Toyota chce vyřešit problém se sloupky, které omezují výhled z vozu.
Toyota řeší nešvar moderních aut. Patentovala si "průhledný" sloupek

Třetí generace Toyoty Century bude opět k mání v Japonsku a možná i na několika málo dalších trzích, takže do Evropy se model bohužel tradičně nedostane. 

A cena? Luxusní limuzína vyjde na nejméně - tedy bez příplatků - 19 600 000 jenů, což je 3 920 000 korun. K dispozici bude jen ve vybraných prodejnách a v omezeném počtu.