Toyota končí s podivným designem svých ekologických aut? Nová Mirai je elegantní
Největší asijská automobilka Toyota se v poslední době snaží oslovovat zákazníky sportovním designem i relativně běžných vozů. S tím kontrastoval velmi netradiční vzhled ekologicky zaměřených vozů jako jsou Prius nebo vodíkový elektromobil Mirai.
Toyota Mirai první generace, která se představila v roce 2014, je po technické stránce nepochybně velmi zajímavým automobilem. Její design však polarizoval. Porovnat přicházející a odcházející verze můžete v naší fotogalerii.
Nyní se na autosalonu v Tokiu představuje druhá generace tohoto vozu. Bez dvou a půl centimetru pětimetrový vůz má nízkou elegantní siluetu. Však také střecha leží jen 147 centimetrů nad zemí. V porovnání s předchůdcem jde o prodloužení o zhruba osm centimetrů a naopak snížení o šest těchto délkových jednotek.
Velkorysý vnitřní prostor je zaručen díky velkému rozvoru charakterizovanému údajem 292 centimetrů. Automobil nejenže vypadá jako klasická limuzína, ale má také pohon zadních kol.
Jošikazu Tanaka, nový hlavní konstruktér modelu Mirai při představení uvedl: „Naším cílem bylo vytvořit takový vůz, který zákazníci budou sami chtít neustále řídit, vůz, jenž vzbuzuje emoce a chlubí se atraktivním designem i dynamickými schopnostmi a odezvou, která na tváři řidičů vyloudí radostný úsměv.
Zatímco dříve byla Toyota Mirai čtyřmístným vozem, nyní se v interiéru najde místo pro pětici lidí. Podařilo se to přes montáž zvětšených vodíkových nádrží, které společně s dalšími technickými řešeními zajistí oproti původní verzi prodloužení dojezdu o přibližně třicet procent. To znamená, že by už mohlo jít ujet na jedno natankování vodíku zhruba sedm stovek kilometrů.
Toyota Mirai bude postavena na nové platformě, kterou prý jde využít i pro jiné typy pohonů.
Další technická data, včetně výkonu elektromomotoru, představí Toyota později. Zatím je totiž tento vůz uváděn jako koncept, byť se finální verze s vysokou pravděpodobností již moc lišit nebude.
Do prodeje by se Mirai II měla dostat již na jaře příštího roku. Objednávat si ji budou moci zákazníci v Japonsku, Severnní Americe, a také v Evropě. Právě díky elegantnímu designu a lepším technickým parametrům, se dá očekávat rostoucí zájem. I té první generace se ale prodalo zhruba deset tisíc kusů.
Další články

Králem automobilového trhu je opět Toyota a její model Corolla. Kdo…
Největším výrobce aut na světě zůstal i v roce 2020 německý koncern Volkswagen.

První Škoda vytvořená speciálně pro Indii bude jezdit výhradně na…
Už za měsíc se zcela odhalí vůz Škoda Kushaq ve verzi pro indický trh.

Suzuki má po dvaceti letech kombík. Podobnost s Toyotou Corolla není…
Zatím Suzuki na český trh, jako jakousi ochutnávku, doveze prvních dvanáct kusů zbrusu nového modelu.…

Příval dalších elektromobilů: Malý Mercedes, dodávka Opel a levnější…
Značka Mercedes-Benz bude mít letos řadu nových elektromobilů. Jako první představila ten nejmenší

Crossland versus nová Mokka: Srovnání dvou nových městských SUV…
Zákazníci německé značky s bleskem ve znaku, kteří touží po menším městském SUV, se již v březnu budou moci…

Renault má nový plán pro svoji budoucnost. Co hlavně chystá?
Nový šéf automobilky s diamantem ve znaku Luca de Meo představil plán s názvem Renaulution.

Na trh přišla nová cenově dostupná auta. Co nabízí nový Opel Mokka a…
Novou generaci atraktivně tvarovaného Opelu Mokka lze koupit již od 399 990 Kč, ceny modernizovaného Fiatu…

Dacia má ceny nového Sandera a Sandera Stepway. Druhý jmenovaný…
Nová generace modelu Sandero se bude u tuzemských dealerů rumunské značky prodávat od 239 900 Kč.

Škoda bude v Indii prodávat "krále". Je to už třetí model, který si…
Speciální model značky Škoda pro indický trh dostal jméno Kushaq.
