Už šedesát let po silnicích, ale hlavně v terénu, jezdí Toyota Land Crusiser. Auto, které se vyvinulo z drsného off-roadu v obří SUV se stále velmi dobrými schopnostmi mimo asfalt. Už pár let se ale v Evropě prodává jen jeho levnější verze s naftovým motorem pod kapotou. Land Cruiser V8 chybí a chybět bude ještě víc. Přesně touto variantou totiž teď Japonci slaví jeho kulatiny. Nejde ale přímo o výročí modelu, který se vyrábí už od počátku 50. let. Slaví se zavedení jména Land Cruiser, které přišlo později.

Unikátní verze nese název Land Cruiser Heritage Edition. Poznáte ji na první pohled podle bronzových kol BBS o velikosti 18“. Kdyby ne, má na zadním sloupku výrazný nápis Toyota Land Crusier. Auto dostalo také černou masku chladiče a možnost dvou laků nazvaných romanticky Půlnoční černá a Bouřlivá perla.

Vůz je k dostání pouze v pětimístné verzi. Kabina je zdobena černou kůží s kontrastním prošíváním, které odpovídá barvě kol. Na palubě jsou podložky pod nohy do drsného počasí. Jinak je interiér totožný s aktuálním modelem, který loni prodělal facelift.

To se týká i motoru. Pod kapotou najdete benzinový V8 o výkon 381 koní, který spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohání samozřejmě všechna čtyři kola. Auto se právě kvůli němu v Evropě prodávat nemůže.

Land Crusier se představí na autosalonu v Chicagu a vznikne jen v limitované sérii 1200 kusů.