Značka Toyota chce, aby nový Yaris dostal od nezávislé organizace EuroNCAP pětihvězdičkové vysvědčení za svoji bezpečnost. A proto bude i základní výbavový stupeň Active vybaven širokou škálou elektronických bezpečnostních asistentů a k tomu třeba i speciálním airgagem oddělující při nárazu z boku od sebe těla předních cestujících.

Mezi zmíněné asistenty patří třeba předkolizní bezpečnostní systém s funkcí rozpoznávaní chodců a cyklistů, což platí i o křižovatkých, dále asistent pro udržení se v jíždním pruhu, automatické přepínání dálkových světel, systém rozpoznávání dopravních značek, systém pro sledování únavy řidiče a dokonce také adaptivní tempomat. Ani za příplatek však není k dispozici systém pro varování před vozidly nacházejícími se v takzvaném mrtvém úhlu.

Až se nový Yaris během příštího jara začne vyrábět v továrně u Kolína, bude to včetně jeho hybridní varianty. Toto soustrojí je ovšem o dost jiné, než dosud. Například společný výkon spalovacího motoru a elektromotoru činí teď 116 koňských sil, což je o 16 více než dříve. To mimo jiné znamená, že hodnota zrychlení z nuly na stovku se dostala pod hranici deseti sekund. Pochopitelně klesla i spotřeba a ruku v ruce s tím i hodnota gramů CO2 vypouštěných na jeden kilometr. Ta v porovnání s minulou generací poklesla o 26 gramů na skvělých 85 gramů.

V čistě elektrickém režimu bude možné jet rychlostí až 130 km/hod. Výrobce baterií pro tento vůz přešel z technologie NiMH na LiOn. Kapacita však činí jen přibližně 0,2 kWh, což znamená, že ani po zmáčknutí tlačítka režimu elektrické jízdy bez zapojení spalovacího aregátu moc daleko nedojedete. Výhodou je, že hmotnost oproti minulé generaci baterií poklesla o 12 kilogramů.

Ve výbavě může být i head-up displej

V západní Evropě tvoří hybridní varianta zhruba šedesát procent z celkových prodejů tohoto modelu. V České republice jen zhruba třicet. To se v dohledné době zřejmě příliš nezmění, protože nejlevnější hybridní provedení stojí o 110 000 Kč více než to s výhradně spalovacím motorem.

I nadále se bude vyrábět yaris se dvěma zážehovými motory. Prvním z nich je již dobře známý tříválcový "litr" s výkonem 72 koní. Druhou volbou se stane opět tříválec, ale již se zdvihovým objemem půldruhého litru. Obejde se bez přeplňování a přesto nabídne 125 koňských sil. Ten se dá spojit jak s manuální šestistupňovou převodovkou, tak i s klasickým automatickým ústrojím se stejným počtem rychlostních stupňů.

Velmi dobré jízdní vlastnosti má zajistit nově použitá podvozková platforma s podstatně větší tuhostí. Hodit se také bude o pět centimetrů širší karosérie, o stejnou délku prodloužený rozvor a dokonce o 57 milimetrů zvětšený rozchod kol. Celkem se podařilo konstruktérům snížit těžiště o dvanáct milimetrů a upevnit sedačky o 36 milimetrů níže a o 60 dále od přídě automobilu.

Výbava vozu bude zejména ve vyšších výbavových stupňích skutečně bohatá. Například v nejdražší verzi Premiere Edition je dokonce i pravý head-up displej, vyhřívaný volant, bezdrátové nabíjení mobilních telefonů nebo ambientní osvětlení interiéru.

První auta pro zákazníky, která vyrobí ještě ve Francii, dorazí do České republiky začátkem října. Zhruba měsíc po nich pak bude k mání i sportovní verze Yaris GR. Toto auto se ale vyrábí přímo v Japonsku.