Nový motor bude opět čtyřválcem s atmosférickým plněním, ale stejně jako u mnoha dalších značek dojde i u Toyoty k mírnému zvětšení objemu, konkrétně na 1,5 litru.

Výkon oproti stávajícímu agregátu poroste o 12 koní na výsledných 110 koní (81 kW) a točivý moment se ustálí na hodnotě 136 Nm. S novým motorem bude Yaris, potažmo japonský Vitz, zrychlovat z nuly na sto za rovných 11 sekund. Tedy o 8 desetin sekundy rychleji než dosud.

Čtěte také: Toyota chystá ostrého Yarise. Nabídne přes 200 koní

Navzdory vyššímu objemu a výkonu slibuje ovšem Toyota o 12 procent nižší spotřebu a také výrazně nižší emise. Právě kvůli nadcházející emisní normě Euro 6c obdrží Yaris vůbec poprvé systém vodního chlazení výfukového potrubí. Nižší teplota výfukových plynů by měla významně snížit škodlivé emise zejména při dálničních rychlostech.

Čtyřválec bude Toyota vyrábět ve své továrně v Polsku, která je součástí výrobních investic ve výši 150 milionů eur (v přepočtu 4,05 miliardy korun).

Vedle nového motoru se u Yarise těšíme i na jeho ostrou variantu o výkonu 210 koní, která se spolu s klasickými modely předvede na autosalonu v Ženevě začátkem března.