Zhruba osm procent. Takový je v současné době podíl třídy MPV na celkovém českém trhu s novými osobními automobily. Ze statistik Svazu dovozců automobilů vyplývá, že je to zhruba o šest procent méně, než ještě před třemi roky.

S klesajícím podílem se poměrně logicky zmenšuje také nabídka nabízených modelů. Na to, jaké jsou aktuálně k mání u českých dealerů jednotlivých značek, a jaké jsou jejich ceny, se můžete podívat do naší fotogalerie.

Vloni dealeři Fordu přestali prodávat obě varianty vozu C-Max. Hyundai zase ukončilo dlouholetou produkci modelu ix20. Z nabídky Opelu zmizela Zafira. V tomto případě ovšem jen na krátkou dobu. Letos se zase Zafira začala prodávat, i když to již není speciální model, ale pouze upravená dodávka z produkce francouzského koncernu PSA.

Ford C-Max a Grand C-Max
Ford končí s výrobou rodinných aut C-Max a Grand C-Max. Nevydělávají!

Letos se nabídka takovýchto vozů namátkou ztenčila například o Golf Sportsvan (dříve Golf Plus), pouze se doprodávala také KIA Venga.

Většina rodinných velkoprostorových aut, která si lze jako nová koupit, a která nejsou pouze "převlečenými" dodávkami, už má navíc poměrně značné morální stáří. Například Citroën C4 Space Tourer (dříve se stejný vůz jmenoval C4 Picasso) se prodává v současné generaci již od roku 2013. Ještě starší je jedno z největších (a tudíž i nejdražších MPV ) na trhu - Volkswagen Sharan. Ten se dožívá již desátých narozenin, stejně jako jeho technicky identické dvojče, kterým je Seat Alhambra.

Volkswagen a Ford vytrvají…

"Volkswagen Sharan současné generace bude pokračovat ve výrobě ještě zhruba dva roky," informoval mluvčí tuzemského zastoupení značky Volkswagen David Valenta.

Také Renault Espace je ve smrtelném ohrožení
Svět brzy opustí řada zajímavých aut. Zřejmě i zakladatel třídy rodinných aut

Poté ho s největší pravděpodobností nahradí elektrické MPV vzniklé na základě konceptu ID. Buzz. O něco lepší zpráva se týká menšího MPV stejné značky. Touran, který se v současné generaci prodává pět let, bude zhruba za dva roky nahrazen novou generací. Opět půjde o model, který z velké části využívá techniku vozu Volkswagen Golf. Tentokrát tedy jeho aktuální osmé verze.

Také Ford zatím nenechá "zemřít" svá MPV Galaxy a S-Max. "Během příštího roku by do nich měl být zabudován také plug-in hybridní pohon," sdělil mluvčí Fordu Martin Linhart.