Unimog na trhu působí už do roku 1947 a za tu dobu se etabloval jako výrobce aut pro všechno. Upřímně, jen máloco se může jeho schopnostem rovnat, a to nejen co se průchodnosti terénu týče, ale také univerzálnosti využití. V poslední době Unimog představil například hasičský vůz, který jen tak nic nezastaví, nebo například terénní luxusní obytný automobil. Nyní představuje automobil, který umí jezdit po kolejích.

Brousí si Mercedes-AMG zuby na absolutní rekord v Zeleném pekle?

Tuto novinku Unimog představuje na veletrhu InnoTrans v Berlíně, a to hned v několika provedeních. Nový pohon, umožňující jízdu po kolejích, je kombinací měniče točivého momentu a hydrostatického trakčního pohonu. Díky tomu je tento pracovní stroj schopen utáhnout až 1000 tun!

Základním modelem této unikátní řady je Unimog U430, který je vybaven zadním ramenem Mulag, které se ideálně hodí na údržbu okolí kolejových tratí.

Dalším je verze U423, což je posunovací vozidlo, rovněž se schopností utáhnout až 1000 tun, které lze vybavit například sněžnou frézou nebo jeřábem. Tuto verzi lze také ovládat na dálku pomocí radiového ovladače. Výrobce tvrdí, že tento Unimog je daleko efektivnější a levnější na provoz, než běžné posunovací lokomotivy.

Porsche má údajně v plánu elektrifikovat všechny své modely kromě 911

Unimog myslel také na údržbáře vysokonapěťového vedení, a proto nabízí rovněž vysokozdvižnou plošinu, která tyto úkony obrovským způsobem zjednodušuje. Díky rádiovému dálkovém ovládání řidič nemusí sedět v kabině a může tedy být v akci sám.

Posledním provedením je tažný Unimog, který umí odtáhnout vykolejenou soupravu. Všechny možné verze si prohlédněte v naší galerii.