Už víme, jak jezdí Škoda Scala. Maskované exempláře se prohnaly Českým rájem

Dva miliony kilometrů najezdili škodováčtí inženýři během testů prototypů a vozů předvýrobní série do doby, než za volant zbrusu nového modelu Škoda Scala pustili motoristické novináře. Byl mezi nimi i redaktor portálu Automix.cz.

24.10.2018 Radek Pecák
Kolona čtyř vozů vypadala zajímavě
Zdroj: Škoda-Auto

Kolona čtyř vozů, kterou vpředu i vzadu doprovázely další automobily, musela v minulých dnech mezi náhodnými přihlížejícími na Mladoboleslavsku a v Českém ráji budit docela pozornost. Auta totiž byla stále ještě důkladně polopena modro-černě-bílou maskovací fólií, která zakrývala třeba i větší část zadních světel a velkou část bočních okének.

Dobrým znamením pro mne už na samém počátku testovací jízdy bylo, že organizátoři vybrali silnice s poměrně velkým množstvím různorodých zatáček a zavedli nás dokonce i na velmi rozbité úseky českých okresek. To je pro mne vždy znamení, že se naladění podvozku při vývoji věnovala velká péče, a že jsou nyní šéfové s prací inženýrů spokojeni.

Moje praktická zkušenost pak jejich optimismus potvrdila. Platí to hlavně pro verzi se sníženým sportovním podvozkem, která bude za příplatek, stejně jako tlumiče s dvěma variantami nastavení. Buď jsou v pozici Normal nebo Sport. Podvozek při svižné jízdě výborně kopíroval povrch, při přejezdu nerovností (a že jich na řadě míst bylo..), se z pod podlahy neozývaly žádné nepříjemné zvuky a auto i při prudších změnách směru věrně následovalo pokyny od volantu. Žádná nervozita, žádné odskakování do stran.

Překvapilo mě, že zatímco v chování podvozku bylo po přepnutí režimů ze Sportu do Normalu citelně jiné, posilovač volantu "posiloval" stále stejně. "Na tom ale ještě budeme do zahájení sériové výroby pracovat," prozradil mně šéf oddělení vývoje agregátů a podvozků Martin Hrdlička.

Ve verzi s klasickým nastavením odpružení jsem seděl pouze na místě spolujezdce. Měl jsem však pocit, že toto auto přejíždí nerovnosti při normálním tempu o něco plavněji. Jedinou výhradu, kterou jsem k vozu měl, byl hodně skloněný sloupek čelního skla. Vadil mi při výhledu do levotočivých zatáček.

Boční profil vozu je podobný aktuálnímu Rapidu Spaceback

Řídil jsem také vůz, který poháněl vznětový motor 1,6. Ten u značky Škoda poprvé dostane i šestistupňovou manuální převodovku, což nepochybně přispěje ke kultivovanosti jízdy. Velmi se mi líbilo, jak byl zvukový projekt dieselu utlumen. Nepochybně bude dobrá i spotřeba, ale v tomto případě jsem se zatím na displej palubního počítače nedíval. Jízdní vlastnosti se i vzhledem k přítomnosti sportovního podvozku i v tomto exempláři, od benzinového čtyřválce v podstatě nelišily. Musím ale opět připomenout, že na seznámení se jsem měl pouze pár desítek minut a většinu cesty jsem nemohl jet svým obvyklým tempem.

Základní motorizací se stane přeplňovaný litrový tříválec spalující benzin. Výkon bude 70 kW a půjde o jedinou verzi se pětistupňovou manuální převodovkou. Všechny ostatní budou spolupracovat buď se sedmistupňovým DSG nebo šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Dalšími motory na výběr budou 1,0 TSI (85 kW), 1,5 TSI (110 kW), 1,6 TDI (85 kW). Později se objeví také verze G-Tec s litrovým tříválcem upraveným pro spalování zemního plynu. Výkon nebude příliš velký - 66 kW. Zásoba plynu by ve dvou ocelových lahvích bude přes 14 kilogramů, k prodloužení dojezdu pak poslouží devítilitrová nádrž na benzin.

PŘEDCHOZÍ
1/2
DALŠÍ
24.10.2018 Radek Pecák
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×