Verze Multivan, Caravelle, Transporter ve skříňové vezi i jako kombi… Všechny tyto vozy v modernizované verzi označené jako T 6.1 uvádí na tuzemský trh značka Volkswagen Užitkové vozy. "Proč T6.1?," pokládá otázku ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy v České republice Jakub Šebesta a sám si na ni hned odpovídá: "Je to symbol, že tento kultovní vůz vstupuje do nové éry a současně tímto pojmem ze světa informačních technologií chceme dát najevo, že právě v tomto směru se novinka výrazně posunula," tvrdí.

Částky uvedené v ceníku začínají na úrovni 665 088 Kč za model Transporter, pokračují na úrovni 857 979 Kč v případě vozu Caravelle, Multivan Trendline začíná na 994 742 Kč a kempovací California Beach stojí od 1 228 291 Kč. Vždy jde o částky bez DPH.

T6.1 se svojí výbavou opět výrazně přiblížila světu klasických osobních automobilů. To je poznat hlavně uvnitř, kde je zbrusu nová palubní deska. Místo klasických "budíků" lze mít digitální přístrojový štít, uprostřed se nachází multimediální systém s displejem o úhlopříčce až 9,2 palce a řidič se může spolehnout na pomoc množství nových asistenčních systémů.

Například na udržování vozu ve stanoveném jízdním pruhu, na systém pro poloautomatické parkování, na pomocníka pro couvání s přívěsem, asistenta pro čtení dopravních značek, adaptivní tempomat a řadu dalších. Senzory ohlídají při parkování prostor kolem celého vozu.

I základní výbava je bohatší

Mnohé z těchto systémů spolupracují s novým posilovačem řízení, který již není hydraulický, nýbrž elektromechanický. To má navíc přinést i úsporu paliva.

Vůz pohání výhradně dieselové motory

Navíc lze, díky integrované SIM kartě, využívat řadu internetových funkcí, podobně jako třeba v novém Passatu nebo Golfu..

Zvnějšku je vůz také jiný. Hlavní světlomety jsou užší a maska chladiče působí celistvěji a harmoničtěji než dříve. Nový Transporter T6.1 budou vždy pohánět vznětové dvoulitrové motory s přeplňováním a čtyřmi válci. Jejich výkony začínají na úrovni 66 kW, pokračují přes 81 a 110 kW až po 2,0 TDI Biturbo se 146 kW. Ty nejsilnější agregáty lze spojit rovněž se sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol.

Oproti minulosti se výrazně rozšířila také základní výbava i těch nejlevnějších "plechových" dodávek Transporter. Vždy bude ve voze namontována například klimatizace, elektrické ovládání vyhřívaných vnějších zpětných zrcátek a oken, dále audiosystém s rozhraním Buletooth, výškově a podélně nastavitelný volant, multikolizní brzda a asistent pro kompenzaci bočního větru.