Poprvé přišel Viper na svět v roce 1992 a jednalo se o naprosté pozdvižení. Desetiválec původem z užitkového auta byl naladěn na 400 koní, což bylo v danou dobu teritorium supersportovních aut. A jakkoliv působil Viper během celého svého života vždy mírně neohrabaně a „neřidičsky“, stejně jsme jej měli rádi.

Poslední třetí generace přišla na trh v roce 2013, nejprve jako SRT Viper. Bohužel tady se dá hovořit o „začátku konce“. Proti konkurenčnímu Chevroletu Corvette se Viper nikdy pořádně neprodával a přestože byla verze ACR pozoruhodně rychlá a zvládla nasekat několik rekordů na různých tratích, Corvette byla vždy objektivně lepším autem. Ale hlavně úspěšnějším.

Prodeje se proto dostaly do problémů, což vyústilo několikrát po sobě v přerušení výroby. Skladem prostě leželo několik stovek Viperů, které nikdo nechtěl, a tyto kusy se podařilo rozprodat teprve po značných slevách, které Dodge zákazníkům nabídl.

Ta vůbec poslední kapka přišla na začátku minulého roku. Tehdy bylo oznámeno, že Viper do dvou let definitivně končí a to nejen kvůli nízkým prodejům, ale také kvůli bezpečnostním předpisům. Nové standardy totiž vyžadovaly, aby měl Dodge Viper boční airbagy. Ty se však do rámů dveří prostě nevešly a peníze do potřebného předělání už nechtěl mateřský koncern FCA investovat.

A tak před pár dny sjel z výrobní linky opravdu poslední Viper. Žádná velká sláva se kolem této události nekonala a celý svět se o posledním Viperu dozvěděl jen skrze příspěvek na Instagramu Ralpha Gillese z FCA. Poslední červený kus, reflektující barvy prapůvodního konceptu, ovšem nesměřuje do rukou zákazníka, nýbrž do sbírky - právě třeba i k historicky prvnímu kusu.