Automobilka Hyundai nezastavuje vývojové práce na žádném současně využívaném typu pohonu současných automobilů, byť čím dál více věří vodíku. Kromě toho ale chce nabízet také automobily s výrazně sportovním charakterem. Ve Frankfurtu novinářům při osobním setkání potvrdil vedoucí divize výzkumu a vývoje Hyundai Albert Biermann (dříve býval šéfem divize BMW M - pozn. red.). I když přímo neřekl, který typ má rozšířit řady modelů N tvořených zatím u nás nedostupným Velosterem a v Nošovicích vyráběným i30 N, měl by to být podle něho vůz s vyšší karosérií, než má tento hatchback i liftback.

Nabízí se tak úvahy o nové generaci Tucsonu.

Zatím chce uspokojit zájemce o ještě ultimativnější variantu modelu i30 N, než je současná i30 N Performance. Varianta označovaná i30 N Project C sice bude mít opět stále "jen" 275 koňských sil, ale přesto má nabídnout zejména na okruhu lepší výkony.

Hyundai i30 Project C

To díky úspoře 50 kilogramů na hmotnosti. Toho se dosáhlo výměnou sériových dílů za ty, které jsou z plastů vyztužených karbonovými vlákny. Materiál CFRP je použit na kapotě, což ušetřilo více než sedm kilogramů, o kilogram se snížila hmotnost prahů, o 0,4 kilogramu je lehčí zadní difuzor a patnáct kilogramů uspořily karbonové skořepiny namontované na místo klasických sportovních předních sedaček.

Velkou porci kilogramů (konkrétně 22) ubrala nová kovaná kola a zbytek do zmíněných padesáti kilogramů dělají další nové díly na podvozku i jinde. V oblasti zadní nápravy byly dodány další váztuhy. Auto se v porovnání s "Performance" ocitlo díky novým pružinám o šest milimetrů blíže k zemi a těžiště se v kombinaci s odlehčením snížilo dokonce skoro o devět milimetrů. Technici v Rüsselsheimu i přímo na okruhu Nürburgring pak připravili i nové mapy pro řídící jednotky v případě volby režimů Sport a "N".

Další změny jsou již spíše designové. Například bezpečnostní pás je oranžový, stejné jsou také nitě na švech sedaček i jinde a hlavici řadicí páky vysoustružili z jednoho kusu hliníku.

Každý majitel také nalezne v interiéru štítek s pořadovým výrobním číslem. To nejvyšší bude 600. Více jich totiž nevznikne. Podle informací z tuzemského zastoupení Hyundai se v České republice dostane jen na sedm šťastlivců.