Zejména masivní chromový pás uprostřed přídě, ve kterém je zakomponováno i logo japonské automobilky, je hlavním rozlišovacím znakem modernizované Hondy HR-V od dosavadního provedení.

Japonská značka informovala, že k dalším změnám náleží hlubší průřezy pro nasávání vzduchu v předním nárazníku. V nich jsou navíc umíštěny kulaté mlhovky. Hlavní světlomety jsou nyní standardně vybaveny projekčními čočkami a přepracovanými LED světly pro denní svícení.

Vzadu se pak nachází tmavě chromovaný doplněk podél výklopných dveří a zadní světla jsou usazena v tmavším krytu. Ve vyšších výbavách může auto "jezdit" na sedmnáctipalcových kolech. I po faceliftu si HR-V ponechává zadní sedačky Honda Magic Seat a ty přední byly přepracovány tak, aby poskytovaly lepší podporu těla, zejména v oblasti ramen.

V první fázi bude HR-V v modernizovaném provedení nabízen s atmosférickou "patnáctistovkou". Maximální výkon tohoto čtyřválce je 96 kW (130 koní) a nejvyšší točivý moment 155 Nm je dostupný při 4 600 otáčkách za minuty. Zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině nastává po 10,7 sekundách. To v případě, že si zákazník zvolí manuální šestistupňovou převodovku. S převodovkou CVT je o půl sekundy "pomalejší". Zákazník by měl ocenit solidní spotřebu. Ta podle výrobce v kombinovaném režimu činí 5,3 litru na sto kilometrů.

Během příštího roku bude moci získat Hondu HR-V také s přeplňovanou verzí motoru 1,5 a vznětovým agregátem 1,6 iDTEC.

Dalším bonusem pro zákazníky, který plyne z modernizace, je vylepšení odhlučnění interiéru. Konkrétně další protihlukové izolace byly přidány kolem oddělovací přepážky a podběhů kol, zavazadlového prostoru a panelů předních i zadních dveří. Nejvybavenější exempláře dostanou i technologii aktivního odhlučnění ANC (Active Noise Cancellation). Ta umí pomocí dvou kabinových mikrofonů sledovat nízkofrekvenční hluk a poté ho pomocí reproduktorů potlačuje správně načasovanými signály v opačné fázi.