Pro většinu automobilových značek, které své osobní automobily prodávají Evropanům, nebyl loňský rok příliš dobrý. Vyplývá to z čerstvé statistiky Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA).

Celkový objem trhu pokles v porovnání s rokem 2020 o půldruhého procenta. I tak se ale do provozu v Evropě zaregistrovalo úctyhodných 11,8 milionu nových osobních vozů.

Nejúspěšnějším automobilovým koncernem na našem kontinentu zůstal Volkswagen Group, jemuž přináleží přesně čtvrtinový podíl na celkovém trhu. Dvacet procent si pak uzurpoval německo-francouzsko-italsko-americký koncern Stellantis a třetí byla aliance Renault-Mitsubishi-Nissan.

Kategorie nejmenších aut: 2. Hyundai i10 - 714 kusů.
Vítězové na českém trhu: V jedné důležité kategorii Hyundai předstihla Škodu

Důvod k oslavě však mají především v Koreji. Koncern Hyundai-Kia totiž jednak obsadil čtvrté místo, ale hlavně zaznamenal meziroční nárůst přes 21 procent. To je v současném automobilovém světě ojediněle pozitivní výsledek. Všem ostatním koncernům (ještě s výjimkou Toyoty) totiž vloni prodeje buď stagnovaly nebo dokonce klesaly.

Je pozoruhodné, že odbyt obou korejských značek rostl velmi podobně. Hyundai zaznanemala meziroční nárůst + 21,6 procenta, Kia pak 20,6 procenta.

Na to, jaké nové modely se obě značky letos chystají uvést, se můžete podívat do naší fotogalerie.

To jim tedy stačilo na obsazení desáté a jedenácté příčky v žebříčku značek prodávajíích svá auta Evropanům. Na úplně prvníchh příčkách jsou ale nadále ty z Evropě. Za Volkswagenem následuje Peugeot. Třetí je sice japonská Toyota, ale za ní jsou tradiční evropští výrobci seřazení v pořadí BMW, Renault, Mercedes-Benz, Audi a Škoda.

Peugeot 308 SW zůstal klasickým kombíkem
Nová auta pro rok 2022 s klasickými karosériemi: Přibude jich jen málo

Největší meziroční propad potkal Renault (-17 procent) a Ford. V jeho případě to bylo dokonce mínus devatenáct procent. Naopak v plusových červených číslech se kromě výše zmiňovaných korejských automobilek pohybovaly ještět BMW, Dacia, Seat, Mini, Volvo a Mazda.

Mladoboleslavská automobilka Škoda zaznamenala meziroční propad 8,5 procenta.