Prvním trhem, kde se levná značka Volkswagenu (jejíž název prozatím není znám) objeví, bude Čína. Výrobu přenechá Volkswagen zdejšímu koncernu FAW, který už pro Volkswagen vyrábí několik klasických modelů, směřujících mezi čínské zákazníky.

Postupem času se levné Volkswageny dostanou také na trhy do Ruska, do Indie a do dalších zemí.

Čtěte také: Nový čínský supersport má používat turbíny a produkovat až 1030 koní

Jako první budou moci zájemci vybírat ze dvou vozů. V nabídce se objeví sedan a kompaktní SUV, přičemž výroba i vývoj obou vozidel směřuje k co nejnižším nákladům.

Auta se postaví na starší koncernovou platformu PQ35, která podpírala třeba Golfa páté generace, Škodu Yeti nebo první Volkswagen Tiguan. Také mnoho dalších dílů se zde objeví z již hotových modelů.

Pochopitelně rozhodujícím faktorem se stane cena, která by měla být podle prvních informací více než příznivá. Levnější z modelů (tedy patrně sedan) se se základní cenou vejde pod 70 tisíc čínských juanů, tedy pod 259 tisíc korun. SUV potom půjde za příplatek objednat také v sedmimístné verzi s prodlouženým rozvorem.

Čtěte také: Ford vyvíjí technologii, která řidiče dopředu upozorní na výmol

Strategie Volkswagenu připomíná v mnoha ohledech Renault, který má jako levnou značku rumunskou Dacii. Jisté ale je, že na rozdíl od Dacie nechce Volkswagen svá levná auta v Evropě prodávat vůbec.