Modelovou řadu vozidel, které nabízejí dealeři divize Volkswagen Užitkové vozy, doplní v blízké budoucnosti také e-bike. Volkswagen tento svůj výrobek ke všeobecnému překvalení představil při zahájení specializovaného autosalonu v Hannoveru.

Cargo e-Bike je vlastně tříkolka, kde je před jezdcem plošina s možností uložení nákladu. Celkem tento historicky nejmenší užitkový vůz produkovaný největší evropskou automobilkou uveze více než 200 kilogramů. Výhodou je, že díky elektromotoru s výkonem pouze 250W, který využívá energii z baterie s napětím 48 voltů, jede maximálně pouze 25 km/hod a může se tedy pohybovat například i v pěších zónách velkoměst.

Kinematika přední nápravy zaručuje, že se přepravovaný náklad na ložné ploše při průjezdu zatáčkou nenaklání s nákladním jízdním kolem, nýbrž zůstává stabilně stát ve vodorovné poloze. Nehrozí tedy, že by jezdec vysypal na chodník například přepravované láhve piva. Systém naklánění jízdního kola používá Volkswagen jako první. Nový Cargo e-Bike se bude vyrábět v závodě značky Volkswagen Užitkové vozy v Hannoveru.

I.D. Buzz bude také "nákladní"

Zajímavý design má další představená novinka. Tou již je studie elektromobilu s označením I.D. Buzz Cargo. Podle řady informací naznačuje, kudy by se mohli designéři ubírat při tvorbě příští generace Transporteru. Studie je postavena na modulární koncernové platformě pro elektromobkly MEB a v závislosti na velikosti použitých baterií může mít dojezd od 330 do 550 kilometrů.

Volkswagen také již měsíc po oficiální premiéře modelu e-Crafter nabízí jeho další variantu. Konstruktéři typu Crafter HyMotion ponechali v přídi stejný elektromotor jako u klasického e-Crafteru, z prostoru pod podlahou nákladového prostoru však vyjmuli bateriový komplet a nahradili ho vodíkovými nádržemi, palivovým článkem a další potřebnou elektronikou. Se zásobou 7,5 kilogramu vodíku umí vůz ujet přes 500 kilometrů.

Velmi blízko zahájení prodejů jsou pak již také dva elektromobily, na jejichž vývoji Volkswagen spolupracoval se specialisty firmy ABT. Prvním z nich je Caddy upravený pro použití v taxislužbně. Kapacita jeho baterií 37,3 kWh vystačí na ujetí více než 200 kilometrů. Elektromotor s výkonem 82 kW uděluje vozidlu rychlost až 120 kilometrů v hodině.

Zhruba dvojnásobný dojezd má stejnou firmou přetvořený Volkswagen Transporter. Jeho baterie tak již můžou mít kapacitu až 74,6 kWh. Lze však využít i stejný paket jako pro Caddy.