Nový „nejrychlejší Golf GTI“, jak jej automobilka nazývá, má být vlastně silniční variantou závodního Golfu TCR určeného pro stejnojmenný mezinárodní šampionát cestovních vozů. Civilní GTI TCR si tedy na počest závoďáku odnáší i jeho označení.

Dle prvních ilustrací bude novinka po designové stránce zase o chlup agresivnější s ostře řezanými nástavci předního nárazníku a prahů, novým difuzorem vzadu a novými koly.

Vůči Golfu GTI Performance, který je nyní v nabídce Volkswagenu nejsilnější variantou, však verze TCR přinese hlavně pořádnou dávku výkonu navíc. Proti dosavadním 245 koním (180 kW) bude přeplňovaný dvoulitr pod kapotou naladěn na 290 koní (213 kW). Točivý moment zůstane nezměněn na hodnotě 370 Nm.

GTI si samozřejmě stále drží pohon přední nápravy, což bude případem i u verze TCR. Síla pak bude na kola putovat výhradně přes sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku a samosvorný diferenciál.

Čas zrychlení z nuly na 100 km/h Volkswagen zatím nezveřejnil, nicméně maximální rychlost by se měla díky odstranění omezovače dostat až na 264 km/h.

Na další technické podrobnosti o verzi TCR si musíme počkat do 9. května. Automobilka má v plánu model oficiálně představit na tradičním setkání fanoušků koncernu VW u jezera Wörthersee v Rakousku.