Šestá generace řady T od Volkswagenu se v polovině životního cyklu dočkala modernizace v podobě klasického faceliftu.  A přestože v mnoha případech jde o záležitostí spíše kosmetické, u T6.1 zašel výrobce o hodně dál, zejména co se konektivity a asistenčních systémů týká.

V případě řady T je použití klišé „ikona“ na místě, protože za dobu existence této řady se prodalo po celém světě téměř dvanáct milionů vozidel. Tým šéfdesignera Alberta Kirzingera modernizovanou 6. generaci příliš neměnil, nebyla ani potřeba. Novinka má nyní vpředu velký otvor pro přívod vzduchu a vozidlo působí širší. Příčný pruh, tvořený kompaktnějšími světlomety a horní částí masky chladiče, je přitom užší než u předchůdce. Vzadu se pozměnila grafika světel a v nabídce jsou nové barvy a designy kol z lehké slitiny.

Nově sestavena byla také nabídka variant poháněcího ústrojí. T6.1 s pohonem předních kol bude v době uvedení na trh nabízen s motory 2,0 TDI. Základní variantu bude pohánět motor s výkonem 66 kW/90 k, silnější provedení nabídne 81 kW/110 k. Od předchůdce byly převzaty motory 2,0 TDI s výkonem 110 kW/150 k a 2,0 TDI Biturbo o výkonu 146 kW/199 k. TDI 150 k může být na přání objednáno s dvouspojkovou převodovkou DSG, resp. s pohonem všech kol, který lze kombinovat s oběma typy převodovek. Vrcholná verze s výkonem 199 k se dodává sériově s DSG, na přání i s pohonem všech kol.

V rámci spolupráce s partnerem ABT bude T6.1 nabízen i jako elektromobil. Elektrický Transporter s výkonem 82 kW/112 k a kapacitou akumulátorů 38,8 kW nebo 77,6 kWh umožní dojezd i více než 400 km.

Modernizovaný Volkswagen Multivan T6

Volkswagen zapracoval také na uživatelské stránce pro drobné podnikatele. T6.1 nyní nanbízí 230V elektrickou zásuvku na sedadle řidiče a uzamykatelnou schránku pod dvoumístným sedadlem na straně spolujezdce vpředu. Nově koncipováno bylo navíc řešení pro přepravu mimořádně dlouhých předmětů, které mohou nyní sahat až pod dvoumístné sedadlo na straně spolujezdce vpředu. Maximální využitelná délka nákladového prostoru se tak prodlouží z 2450 mm na 2800 mm, resp. z 2900 mm na 3300 mm (verze s prodlouženým rozvorem).

MNOŽSTVÍ NOVÝCH DIGITÁLNÁCH ASISTENTŮ

Velké věci se udály v oblasti asistenčních systémů. Vzhledem k tomu, že hydraulický posilovač řízení modelu T6 byl v T6.1 nahrazen elektromechanickým systémem, lze nabídnout doposud nevídané prvky výbavy. Mezi nové asistenční systémy patří sériově dodávaný asistent pro kompenzaci bočního větru. Další novinkou ve výbavě „Lane Assist“, asistent pro jízdu v jízdním pruhu. Systém zaznamenává kamerou podélné čáry, vymezující jízdní pruhy, a automaticky udržuje T6.1 ve svém jízdním pruhu. Přibyl také „Park Assist“, tedy parkovací asistent, který usnadňuje parkování i vyjíždění z parkovacího místa.

T6.1 si z většího Crafteru vypůjčil asistent jízdy s přívěsem „Trailer Assist“ a také systém aktivní ochrany boků se senzory zabraňujícími odření boků vozu při manévrování.

Modernizovaný Volkswagen Multivan T6

Nové uspořádání má také přístrojová deska, která nyní může nabídnout „Digital Cockpit“ a třetí generaci modulární platformy pro informační a zábavní systémy (MIB3). Digitální kokpit má úhlopříčku 10,25 palce a řidič má na výběr různé konfigurace displeje prostřednictvím tlačítka „View“ na multifunkčním volantu.

Novinkou T6.1 jsou zcela nové navigační systémy MIB3 ve dvou úhlopříčkách. „Discover Media“ má 8,0palcový displej), „Discover Pro“ 9,2palcový. Tyto systémy s dotykovým displejem mají nové grafické uspořádání a uživatel si může jejich plochu upravit podle vlastních preferencí, tedy podobně jako v případě aplikací na chytrém telefonu. Nové informační a zábavní systémy reagují i na hlasové povely hovorovou řečí. Systém porovná hlasový pokyn s internetovou databází a automaticky k němu přiřadí digitální reakci. Stačí je zavolat „Hej, Bulli“. Díky MIB3 už není k využívání „Apple CarPlay™ kabelu. Kromě toho mohou být kompatibilní chytré telefony všech značek nyní nabíjeny bezdrátově prostřednictvím indukční nabíječky na přístrojové desce.