T-Cross, T-Roc, Tiguan, Tiguan Allspace a Touareg. To je pětice v současnosti nabízených Volkswagenů s karosérií typu SUV. Na podzim k nim přibude šestý model.

To, jak bude vypadat, si můžete prohlédnout v naší fotogalerii.

Vyplývá to z plánu uvádění letošních novinek osobních vozů s logem VW. Ten zveřejnilo vedení značky na tradiční výroční tiskové konferenci. Kromě nového typu vozu, který spadá do kategorie malých SUV, případně crossoverů, se Evropané dočkají ještě třeba faceliftů vozů Polo, T-Roc a Tiguanu Allspace.

Novinka ale nebude tak úplně novinkou. Fakticky totiž půjde o vůz Nivus, který je už od května loňského roku nabízen v Brazílii. V této jihoamerické zemi se také vyrábí. Zatím se ovšem tají, jak se bude v Evropě jmenovat. Není moc pravděpodobné, že by jméno Nivus zůstalo. Označení všech SUV prodávaných dealery Volkswagenu v Evropě totiž začíná písmenem T.

Zahájení výroby vozu VW Brouk
Brouk slaví 75. narozeniny. Výroba tohoto Volkswagenu skončila až v roce 2003

Oproti všem dosud nabízeným "esuvéčkům" má záď ve stylu SUV-kupé. Jde tedy o něco, co kdysi uvedlo ve známost BMW se svým X6. Tento karosářský styl začíná v poslední době pronikat rovněž do levnějších automobilových segmenů. Letos bude mít podobně tvarovaný vůz třeba také Renault (Arkana).

Interiér i motory z Pola

Velikostí se tento Volkswagen zařadí na třetí místo mezi modely SUV. Měří totiž na délku 4266 milimetrů, což je o 32 více, než kolik lze naměřit v případě T-Rocu. Je ale naopak o zhruba osm centimetrů nižší než tento vůz. Vůbec nejmenším příslušníkem v této rodině VW je pak T-Cross se 4 108 milimetry.

Po těchto vozech pak nastává poměrně značná mezera. Tiguan už totiž přesahuje hranici čtyř a půl metru.

test VW Caddy
Prostě prostorné rodinné auto: První test nového Volkswagenu Caddy

Nivus je zkontruován na platformě MQB A0. Tu využívá v rodině Volkswagenů jak Polo, tak již zmíněný T-Cross. Interiér bude nepochybně vycházet z modernizovaného Pola. Tomuto spříznění bude odpovídat také nabídka motorizací. V Brazílii se toto auto prodává výhradně s litrovým přeploňovaným zážehovým tříválcem. Ten je spojený výhradně s automatickou převodovkou. Točivý moment se přenáší pouze na přední kola. 

V Evropě se dá očekávat nasazení více výkonových verzí téhož agregátu. A rovněž manuální převodovka.

Na podrobnější informace, a také ceny si budeme muset určitě ještě několik měsíců počkat.