Zřejmě nejvíce fotografovaný exponát právě začínajícího frankfurtského autosalonu, tedy Volkswagen ID.3, není moc velké auto. Podle oficiálních technických údajů měří na déílku 4 261 milimetrů, jeho šířka činí 1809 milimetrů a výška 1552.

Jen hmotnost se oproti klasickým autům této kategorie liší. Je to díky trakčnímu akumulátoru zabudovanému v podlaze. ID.3 tak má hmotnost 1719 kilogramů a je ho možné zatížit dalšími 419 - 541 kilogramů. Tato hodnota se liší v závislosti na konkrétním provedení a stupni výbavy.

Zavazadlový prostor odpovídá v současnosti prodávaným hatchbackům nižší střední třídy. Pojme tedy 385 litrů.

První svezení s vozem KIA XCeed na francouzském pobřeží
Rodina Ceed má čtvrtého člena: XCeed není levný, ale nadchne i při jízdě

Pohonnou jednotkou bude samozřejmě elektromotor - buď s výkonem 110 nebo 150 kW. Točivý moment dosahuje 310 Nm. Ještě větší rozptyl je ve velikosti baterie, která může mít kapacitu buď 45, 58 nebo 77 kW. Dojezd pak činí buď 330 (v případě nejmenší baterie), nebo 420, případně 550 kilometrů.

Volkswagen ID.3Zdroj: Volkswagen

Při použití nabíječky s výkonem 100 kW, kterých je ovšem zatím jen velmi málo, by prý mělo být možné získat během půl hodiny dostatek elektrické energie na ujetí příštích 290 kilometrů.

Tlačítkům odzvonilo

Interiér vozu je poměrně futuristický. Například na středovém panelu není vůbec žádný ovládací prvek, dokonce ani volič jízdních režimů. Ten se nachází u volantu je a vlastně součástí digitálního přístrojového štítu. Stejně tak nejsou pod hlavním displejem uprostřed palubní desky žádná ovládací tlačítka či "knoflíky". Komfortní funkce, včetně nastavování teploty klimatizace, se budou ovládat jeho prostřednictvím.

Volkswagen eBeetle
Nový život pro Brouka. Volkswagen nabízí konverzi na elektromobil

Cena vozu v základní verzi (tedy s baterií 45 kWh a výkonem motoru 110 kW) nemá podle slibu Volkswagenu přesáhnout hranici 30 000 Euro, což je v přepočtu přibližně 780 000 Kč.

Předávání prvních vyrobených sériových vozů, který bude sjíždět z výrobní linky ve speciální "elektromobilní továrně" automobilky ve Cvikově, začne v létě příštího roku. Platformu MEB, na které je vůz postaven a zřejmě i elektromotory, řídící elektroniku a další komponenty, využije příští rok i první v Mladé Boleslavi vyráběný elektromobil řady iV.