Nový Volkswagen T-Roc R je po dlouhé době dalším wolfsburským zvýšeným modelem s rychlým znáčkem R na přední masce chladiče. Tím prvním byl mohutný 10válcový Touareg R50, kterého ovšem zabily emisní limity. To by se novému T-Rocu stát nemělo, protože pod jeho kapotou pracuje optimalizovaný 2litrový čtyřválec Golfu R, který se může pochlubit výkonem 300 koní a točivým momentem 400 Nm, což je stejně jako standardní STI.

Z Golfu má T-Roc R také pohon všech kol 4Motion, sedmistupňové DSG a brzdový systém, který krotí dynamické vášně verze Performance Package. Volkswagen T-Roc R má být i přes karoserii malého crossoveru řidičské auto, což dokazuje i fakt, že Volkswagen ostrý crossover vybavil vypínatelným ESP. Ale jestli tomu tak opravdu bude, ukáže až osobní setkání.

Co se dynamiky týče, VW T-Roc R zrychluje z 0 – 100 km/h za méně než 5 sekund a rychlost je elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.

Designově nejde o žádné překvapení. R verze modelu T-Roc má velké nasávací otvory, čtyři koncovky výfuku Akrapovič vzadu, který však nejspíš nebude sériovou výbavou, standardně 18palcová kola (volitelně i větší), sportovní podvozek s nižší světlou výškou a výrazně rychlejší řízení.

Volkswagen do Ženevy přiveze koncept T-Roc R, ale je téměř jisté, že tohle je sériový automobil. V minulosti už několikrát použil stejný postup.

V galerii se můžete na T-Roc R detailně podívat.