Sice zatím jen ve formě designových skic, přesto jde o zajímavý pohled. Obrázky totiž potvrzují, že novinka, která se bude jmenovat Arteon, tedy už nikoli CC, si ponechá elegantní siluetu přípomínající kupé.

Pohled na příď pak ukazuje zjevnou inspiraci konceptem Sport Coupé GTE z roku 2015 - zejména výrazným horizontálním žebrováním masky chladiče, které zasahuje až do trojrozměrně uspořádaných předních světlometů.

Volkswagen Arteon

Novinkou je i to, že maska chladiče zabírá také část nárazníku. Je tedy podstatně větší, než dosud bylo u Volkswagenu obvyklé. Za designem exteriéru stojí Tobias Sühlmann.

Podle německé automobilky nová limuzína zaujme i vysokou užitnou hodnotou a praktičností. Vůz dostane například velké zadní výklopné víko, které zaručí dostatečně snadný přístup k údajně obrovskému zavazadlovému prostoru. Nový Arteon tak vlastně nebude sedanem, nýbrž liftbackem.

Volkswagen Arteon.

Volkswagen také o vozu hovoří jako o vlajkové lodi a prémiovém, nově vyvinutém modelu. Potvrzují se tak dřívější spekulace, že se nástupce modelu CC posune v hierarchii značky výš a jasně se usadí nad Passatem.

S Passatem by Arteon přesto měl sdílet část techniky, což je ostatně u koncernových aut běžné. Očekávejme také podobné rozměry (Arteon ale jistě bude o něco delší), pohon předních či všech kol a pouze čtyřválcové přeplňované naftové i benzinové motory, tedy alespoň v Evropě.

Na severoamerickém trhu by se nové CC mohlo prodávat i se zážehovým šestiválcem.

Volkswagen Sport Coupé Concept GTE.

A proč zrovna Volkswagen Arteon? Jméno prý vzniklo složením ze dvou částí: "Art" (anglicky umění) má popisovat atraktivní design a emocionální náboj limuzíny, koncovka "eon" pak označuje prémiový model, obdobně jako u vrcholného modelu Volkswagen Phideon na čínském trhu.

Na trh by měla novinka zamířit v létě příštího roku.