Prozatím se musíme ale spokojit pouze s trojicí ilustrací, jelikož oficiální představení nového konceptu si Volkswagen nechává na blížící se autosalon v Ženevě.

Automobilka svou studii popisuje jako 5,11 metrů dlouhý prémiový sedan, který ukazuje budoucnost zcela automatizovaného provozu. Při pohledu do interiéru si tedy určitě všimnete, že klasická palubní deska s přístroji a volantem, a rovněž pedály, zde úplně chybí. Místo nich je zde jakási dřevěná police.

Volkswagen zde samozřejmě předpovídá budoucnost natolik vyspělých autonomních systémů, že tyto ovládací prvky člověk nebude vůbec potřebovat. Pasažéři se tak nebudou muset věnovat řízení a se svým časem uvnitř auta budou moci nakládat podle svého.

Jakožto hlavní ovládací prvek bude systém virtuálního asistenta, využívajícího umělou inteligenci. S ním bude posádka komunikovat hlasem, gesty či několika málo ovladači mezi sedadly, čímž si nastaví požadovanou destinaci, upraví teplotu klimatizace, pustí hudbu a tak dále. S každým s pasažérů prý bude umět asistent jednat individuálně na základě jeho dřívějších preferencí.

Pod kapotou pracuje dvojice elektromotorů, pohánějící kola na obou nápravách. Kombinovaný výkon je 306 koní (225 kW), díky čemuž má model zvládnout maximální rychlost až 180 km/h. Baterie o kapacitě 111kWh pak zajistí dojezd na jedno nabití až 665 km, přičemž k dosáhnutí této vzdálenost používá koncept funkci regenerativního brzdění.

Jak už víme, Volkswagen své koncepty elektromobilů řady I.D. opravdu plánuje vyrábět, ačkoliv produkční verze se budou od studií zajisté dost lišit.

Prvním modelem této řady má být kompaktní hatchback, který bude v roce 2020 následovat crossover a mikrobus s retro designem. Produkce sedanu I.D. Vizzion bychom se měli dočkat ještě později. Uvidíme tedy, jestli už v této době bude vhodný čas na auto bez volantu.