Začněme modelem GTI Performance, který se chlubí vyšším výkonem. Přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec nyní nabízí 245 koní (180 kW) a 370 Nm točivého momentu.

Proti předchůdci jde o nárůst o 15 koní a 20 Nm. I díky tomu zvládne nejvýkonnější GTI v současné nabídce zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy.

Přeplňovaný čtyřválec můžete mít spojený buď s šestistupňovou manuální nebo novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. K tomu dostanete v základní výbavě i uzávěrku diferenciálu přední nápravy. 

Čtěte také: Volkswagen neuhlídal dvě novinky. Podívejte se na prototypy Pola a Touaregu

Technicky se GTI Performance odlišuje od klasického Golfu GTI i většími brzdami, které mají nyní kotouče o velikost 340 mm vpředu a 310 mm vzadu.

Rozšířena je i základní výbava uvnitř. Kromě digitálního panelu přístrojů, nového audiosystému s osmi reproduktory a automatického ovládání světlometů s funkcí pro denní svícení dostanete i samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, dešťové senzory stěračů a možnost připojení telefonu přes USB. Cena činí 745 900 Kč.

Elektrický Golf prý ujede až 300 km

Čtyřdveřový e-Golf je stejně jako předchozí verze klasický Golf s elektrickým pohonem. Nyní však umí díky zvýšení výkonu elektromotorů a navýšení kapacity akumulátorů (z 24,2 kWh na 35,8 kWh) dojet teoreticky až 300 km na jedno nabití.

Sám Volkswagen však zmiňuje, že v reálném světě v závislosti na ročním období, stylu jízdy, použití klimatizace a dalších faktorech je pravděpodobnějších spíše 200 km. I přesto jde o 50% nárůst oproti starší verzi.

Nabití akumulátorů trvá skrze domácí nástěnnou nabíječku 5 hodin a 20 minut, na veřejných nabíjecích stanicích pak trvá dobití do 80 procent jen 45 minut. Nejvíc času zabere nabíjení z klasické zásuvky - přesnou hodnotu VW neuvádí, ale jistě to bude více než 8 hodin.

Čtěte také: Škoda chce mít čtyři SUV. Jaká? A stane se z Yetiho Karoq?

V základní výbavě dostanete kromě systémů adaptivního tempomatu a funkce nouzového brzdění i digitální panel přístrojů, palubní počítač, automatickou klimatizaci, infotainment systém s 9,2palcovým displejem a lehká šestnáctipalcová kola.

Ke všem elektrickým Golfům je dodávaná i aplikace Car-Net „e-Remote", díky níž můžete přes smartphone či tablet ovládat například klimatizaci nebo nabíjení akumulátorů. Na mapě vám také ukáže, kam jste si auto zaparkovali.

Cena činí 959 900 Kč.

Nejdražší je hybrid

Golf GTE pak využívá hybridní ústrojí, díky němuž dokáže ujet až 50 km na čistě elektrický pohon. Soustavu tvoří elektromotor o výkonu 102 koní (75 kW) a spalovací motor o objemu 1,4 litru a výkonu 150 koní (110 kW).

Volkswagen uvádí celkový dojezd vozu až 880 km. A jestli vás zajímá dynamika, pak vězte, že zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 7,6 sekundy a nejvyšší rychlost činí 222 km/h.

Čtěte také: Volkswagen Golf R Performance: Ostřejší verze pojede až 267 km/h

Z běžné zásuvky trvá dobití energie na plnou kapacitu přibližně 3,5 hodiny, na přání dodávaná nástěnná nabíječka zkrátí dobu nabíjení o hodinu.

Součástí základní výbavy je funkce nouzového brzdění, palubní počítač, infotainment systém s velkým displejem a multifunkční sportovní volant obšitý kůží. GTE pak stojí na šestnáctipalcových kolech z lehké slitiny. Cena startuje na  1 024 900 Kč.