Kdyby nebylo sportovních a luxusních značek jako jsou Bugattti, Lamborghini a Bentley, neměli by fotografové na večírku koncernu Volkswagen téměř co fotografovat. Na této akci, která se tradičně koná večer před zahájením některého z významných autosalonů, obyčejně jednotlivé značky největší evropské automobilky s předstihem pozvaným hostům prezentují své nejdůležitější novinky.

Jenže, tentokrát se jednalo večer, na kterém se prezentovaly spíše přísliby pro budoucnost. Automobil připravený pro sériovou výrobu tu ukázaly vlastně jen značky Škoda (Kamiq) a Volkswagen Užitkové vozy (facelift modelu Multivan). A pak také zmínění výrobci automobilů pro ty nejlépe situované milovníky automobily, i když v jejich případě se o nějaké "velkosériové" produkci rozhodně mluvit nedá.

Je tak zřejmé, že největší "pecky" si koncern chystá pro další příležitosti. Například na domácí autosalon ve Frankfurtu, kde určitě hodlá všechny k automobilovému průmyslu skepticky naladěné politiky přesvědčovat, že je schopen zajistit mobilitu pro další desetiletí.

Na druhou stranu je i díky počinům konstruktérům Volkswagenu autosalon v Ženevě zřejmě jednou z posledních možností, jak vidět nové produkty klasické automobilové éry, tedy té, kdy pohon zajišťovaly motory spalující benzín nebo naftu.

Na ploše ženevského výstaviště Palexpo tak bude k vidění i nová generace Porsche 911 Cabrio, Bugatti Chiron Sport, který stojí přes osmdesát miliónů korun nebo Lamborghini Aventador SVJ Roadster, který pohání stále ještě výhradně atmosféricky plněný dvanáctiválec s výkonem 770 koní,  a který má oproti Aventadoru SV Roadster o 40 procent vyšší přítlak.

Galerii vozů představených na koncernovém večeru přinášíme u článku.

O dalších novinkách ženevského autosalonu budeme informovat průběžně.