I přes neustálý tlak na co nejmenší emisní stopu se v poslední době automobiloví fanoušci mohou těšit z řady nových vysokovýkonných modelů. Downsizing je aktuálně tématem číslo jedna, ovšem i tak se objevují další a další sportovní modely s velkými motory V10 a V12. A to navzdory faktu, že v případě běžnějších modelů tyto jsou tyto motory na ústupu.

S cílem dostát všem legislativním regulím jsou ale tyto modely velmi často párovány s hybridní technologií a jedním z průkopníků tohoto směru je Mercedes-Benz, respektive divize Mercedes-AMG, která v poslední době představila modely E53 a CLAS53. To sice nejsou vyloženě sportovní automobily, ovšem jasně ukazují směr, kterým se Mercedes-AMG vydal.

Ve výsledku tak každý další budoucí model Mercedes-AMG bude elektrifikovaný. Ovšem nikoliv mild-hybridním systémem, který je z dlouhodobého hlediska nedostatečný, ale plug-in hybridním systémem. Tyto nové modely budou označeny jako AMG EQ Power+.

Mercedes-AMG One

To však neznamená, že by měly být zaměřeny na co největší dojezd na elektřinu, toto poslání mají verze s označení EQ Power. V jejich případě bude i nadále upřednostňován co nejvyšší výkon a čistě elektrický dojezd bude pouze vítaným bonusem na snížení průměrných emisí CO2. Ve výsledku by tak plug-in hybridní Mercedes-AMG měl ve srovnání s běžným PHEV modelem Mercedes-Benz nabídnout zhruba o třetinu nižší dojezd na elektřinu, tedy nějakých 60 až 70 km.

První PHEV modely Mercedes-AMG se objeví už příští rok, a to hned v počtu několika kusů.