"Je třeba se s volantem neprat. S natočenými koly jen zbytečně ztrácíte výkon, který potřebujete ke zdárnému průjezdu," tak mě hned na začátku seznamovací terénní jízdy s novým Land Roverem Defender Mission informoval instruktor. A po pár desítkách metrů jízdy v hlubokém bahně jsem pochopil, že má naprostou pravdu. Jen v opravdu utažených obloucích je zapotřebí vůz nasměrovat, jinak si vždy našel nejlepší cestu sám.

Na vůz při jízdě v terénu se můžete podívat do naší komentované fotogalerie.

Řeč je o první zkušenosti s novou verzí vozu Land Rover Defender, kterou připravila plzeňská firma Dajbych a pojmenovala ji Mission.

"Filozofie modelu je jednoduchá – postavili jsme auto s takovým příslušenstvím a vybave-ním, které je podle nás důležité pro jízdu v terénu a praktické pro vaše cesty. Žádné nadby-tečnosti a žádné věci pouze na efekt, takže i konečná cenovka je příznivá," vysvětluje manažer marketingu Autosalonu Dajbych Tomáš Petrů.

A jak jsem se sám přesvědčil, vypadá navíc opravdu drsňácky. To i diky třem různým barevným polepům. K testovací jízdě jsem zvolil exemplář se žlutou fólií ozvláštněnou symboly vrstevnic. Barva má tak trošku evokovat slavné vozy účastnící se offroadové soutěže Camel Trophy.

Nový Defender Mission se vlastně dá označit jako československý produkt. Vyrábí se totiž ve slovenské Nitře, veškeré úpravy pak pro-bíhají v čistě české společnosti Dajbych.

200 koní bohatě stačí

"Jako základ jsme použili verzi D200 s třílitrovým dieselovým šestiválcem o výkonu 200 koní, točivým momentem 500 Nm a automatickou převodovkou," říku Petrů. Jak jsem si ověřil, výkon i točivý moment rozhodně  postačují. Stačilo držet přibližně 2000 otáček a vůz se sunul neochvějně vpřed.

"Základní výbavu S rozšiřují doplňkové prvky jako vyhřívaná sedadla, mlhovky, odnímatelné tažné zařízení nebo pakety Offroad, Cold Climate a Air Suspension Pack. Samozřejmostí je u Land Roveru systém Ter-rain Response a palubní systém Pivi Pro," vypočítává Petrů.

Na vůz pak ještě technici namontovali expediční střešní nosič, výsuvný žebřík, tažná oka a postranní kufr. Názvy použitých fólií jsou Matte Black, NATO Gree a, Expedition Yellow. 

V neposlední řadě je třeba zmínit další úpravy. Těmi jsou integrace navijáku do nárazníku, osazení terénních pneumatik či instalace zvýšeného sání.

Díky tomu a díky jeho "vrozeným" terénním schopnostem je Defender schopen překonat i ještě těžší terén než jsem zkoušel. Připomínám, že jeho nájezdové úhly jsou zpředu dozadu 37,5°/28°/40°, světlá výška až 291 mm a brodivost 90 cm. Za vozem lze táhnout přívěs do hmotnosti 3,5 tuny a na střechu lze během jízdy naložit 168 kilogramů a po zastavení rovné tři metráky.

Výbava a cena:

Terénní pneumatiky na plecho-vých discích v barvě

› Naviják Warn Zeon 8 (3 600 Kg) se syntetickým lanem zabudo-vaný do nárazníku

› Zvýšené sání

› Masivní tažná oka

› Barva Matte Black/NATO green/Expedition Yellow (celopo-lep kvalitní folií)

› Expediční střešní nosič

› Výsuvný střešní žebřík

› Vnější boční nosič vybavení

› Gumové rohože do vozu i kufru

› Odnímatelné tažné zařízení

› Elektrická zásuvka v zavazadlo-vém prostoru

› Dělicí síť do zavazadlového pro-storu

› Aktivní samosvorný diferenciál zadní nápravy

› Redukční převodovka

› Off-Road Pack

› Air Suspension Pack

› Cold Climate Pack (vyhřívaný vo-lant, skla a ostřikovače)

› 3D prostorová kamera

› Sledování hloubky brodu

 

CENA: 1 599 000 Kč bez DPH