Teslu Model S s karoserií kombi představila na začátku letošního roku anglická firma QWest, specializující se na práci s karbonovými vlákny. Na výrobě výše zobrazeného tmavě zeleného kousku však pracoval někdo úplně jiný, přesněji nizozemský designér Niels van Roij a karosárna RemetzCar.

Nizozemský exemplář se tak od vozu z dílny QWest v pár detailech liší. Tvůrce linií prodloužené a praktičtější zádě totiž nechtěl za každou cenu pouze navýšit objem zavazadlového prostoru, ale taky dopřát Tesle přirozeně se svažující křivky „shooting brakeu“. I když pochopitelně u čtyřdveřové karoserie o pravém shooting brakeu mluvit nemůžeme.

RemetzCar bohužel neuvádí, o kolik litrů objemu byl zavazadlový prostor navýšen, ani jak moc nová část hliníkové karoserie ovlivnila celkovou hmotnost Modelu S. Jen samotné navržení projektu však zabralo 500 až 600 hodin práce.

Nizozemská karosárna přitom není v podobných experimentech nováčkem. Nejčastěji se zabývá zakázkovým prodlužováním limuzín a úpravami interiérů. Právě tato firma je zodpovědná i za dřívější stavbu Tesly Model S s karoserií pro pohřební službu.

Kombík Modelu S byl nicméně postaven pro blíže nejmenovaného sběratele. RemetzCar a Niels van Roij ovšem plánují rozjet malosériovou výrobu svého výtvoru. Vzniknout by tak mohlo až kolem dvacítky exemplářů, pokud se najdou zájemci.

Takzvaný „Model SB“ bude speciálně zařízen dle návrhů zájemce a přestavbu lze provést u jakékoliv verze Modelu S. Každopádně tedy půjde o velmi rychle akcelerující elektrický kombík. Ceny za konverzi začínají na v přepočtu 2,3 milionu korun, zřejmě bez započtení ceny dárcovské Tesly Model S.