Jméno Hispano Suiza se v posledních měsících objevuje s vysokou frekvencí, a to především proto, že momentálně existují dva automobiloí výrobci stejného jména. Zatímco Hispano Suiza Automobilmanufaktur AG pokračuje v zakázkových přestavbách stávajících modelů, jakým je například přestavené Lamborghini Huracán na Maguari HS1 GTC, původní španělský výrobce pod názvem Hispano Suiza Cars staví vlastní jedinečné modely.

Obě značky se potkají na ženevském autosalonu už 5. března a řekli bychom, že zmaten bude nejeden návštěvník.

Španělská odnož, která funguje pod křídy investiční skupiny Peralada, přiveze unikátní, na karbonovém základu postavený model Carmen, jehož první fotky jsme před několika dny také uveřejnili. Nyní však máme bližší technické parametry.

Hyperluxusní GT budoucnosti, jak ho výrobce v předchozí tiskové zprávě nazval, je elektromobil se dvěma elektromotory, jejichž kombinovaný výkon dosahuje masivních 1005 koní, což by mělo stačit na sprint z 0 – 100 km/h pod 3 sekundy a elektronicky omezených 250 km/h. Dvoudveřové GT pro dva pasažéry váží na elektromobil solidních 1690 kg a využívá lithium-iontových polymerových baterií s kapacitou 80 kWh. Velmi zajímavé je tvrzení, že karbonový monokok je uzpůsobený tak, že počet baterií lze zvětšit. Výrobce rovněž počítá, že už za rok dokáže implementovat 105kWh baterie. Se silnějšími bateriemi by dojed měl přesáhnout 400 km, ovšem očekávání výrobců elektromobilů jsou vždy vysoká, realita úplně jiná.

Hispano Suiza Carmen

Design zatím zůstává tajemstvím, tohle jsou zatím jediné fotografie, které jsou k dispozici. V tiskové zprávě však stojí, že vzhled nového elektromobilu kategorie GT byly inspirovány vzhledem Hispano Suiza H6C Dubonnet Xenia z roku 1938.

Testy začnou po oficiální premiéře v Ženevě a někdy v létě roku 2020 by se měl první z 19 plánovaných kusů dostat do rukou majitele. Za cenu 1,5 milionu eur bez daně…