Aktivní aerodynamika není na dnešních supersportech ničím novým. Dánská malosériová automobilka Zenvo však nyní zachází do úplných extrémů. Na svém novém modelu TSR-S, který je vlastně silniční verzí okruhového speciálu TSR, totiž uvádí technologii takzvaného „centripetálního“ neboli „dostředivého“ křídla.

Nejenže tedy masivní spoiler funguje jako vzduchová brzda při zpomalování z vysokých rychlostí, díky aktivním vzpěrám se samotné křídlo automaticky naklání i do stran pro zvýšení stability a přilnavosti v zatáčkách. V praxi tento systém vypadá docela bizarně, jelikož se spoiler nahýbá do vážně nepřirozených úhlů.

Automobilka si plánuje tuto technologii patentovat. Díky automatickému naklánění křídla prý Zenvo dokáže generovat o dalších 30 procent více přítlaku na straně vozu, na které je to zrovna při průjezdu zatáčkou potřeba.    

A právě u modelu TSR-S je pořádný aerodynamický přítlak zapotřebí. Hypersport používá uprostřed uložený 5,8litrový osmiválec s dvojicí kompresorů a produkuje šílených 1193 koní (877 kW) a 1100 Nm točivého momentu. Tato síla pak směřuje pouze na zadní kola skrze sedmistupňovou automatickou převodovku.

Zrychlit z klidu na 100 km/h umí TSR-S za 2,8 vteřiny, přičemž na hranici 200 km/h je už za 6,8 vteřiny. Maximální rychlost je udávaných 325 km/h. Zenvo plánuje vyrobit ročně pouhých 5 kusů tohoto modelu, a to za cenu v přepočtu asi 34 milionů korun.