Sedačka a volant jsou dvě místa, kterých se nejčastěji dotýkáme svého vozu. Tak proč si je neudělat co nejpříjemnější? Zejména když teploty klesají pod nulu a v kabině na nás čeká ledová kůže! Naštěstí už dávno existuje vyhřívání, které si lze dnes pořídit i v poměrně běžných autech. Prozkoumali jsme trh.

V Česku jsme hledali vždy pětici nejlevnějších aut na trhu s vyhříváním volantu a předních sedadel podle pěti kategorií – malá auta, nižší střední třída, střední třída, vyšší střední třída a SUV, kde jsme na velikost nehleděli. Cenu příplatku jsme započetli do finální ceny. V řadě případů se ale vyhřívání nekupuje pouze samostatně, nýbrž také jako součást paketu. Ten jsme museli započíst v případě, že jiná možnost neexistuje.

Výsledkem je hned několik zajímavých zjištění. Například to, že pokud chcete mít auto s touto výbavou za co nejméně peněz, pak sáhněte po Opelu Corsa. Abyste na vyhřívání dosáhli, zaplatíte za něj nejméně 258 900 korun. V nižší střední třídě je zase nejlevnější Opel Astra za 375 900 korun. Mezi SUV je to Fiat 500X, který vyjde na 396 400 korun.

U většiny aut se za tento tepelný komfort připlácí částky mezi 8 až 15 tisíci korunami. Čím ale cena vozu stoupá, tím jsou i příplatky dražší. Nejvíce za ně zaplatíte u Mercedesu – přes 35 tisíc korun. Přes 20 tisíc si nestydí říci Jaguar a BMW. Naopak Audi žádá jen 9000 korun.

Ve velké fotogalerii najdete námi vybrané vozy rozdělené podle tříd. Jak je na to Ford, Hyundai, Kia, Renault nebo třeba Volvo? Stačí kliknout.