Ateca od Cupry je na první pohled výrazně odlišená od svojí klasické sestry od Seatu. Zásadní změnou hned na úvod je nové trojúhelníkové logo na mříži chladiče, doplněné ještě o nápis Cupra ve spodní části. Dále jsou tu černé doplňky v podobě zrcátek, střešních nosičů či rámů oken. V zadním nárazníku se ukrývají čtyři výfukové koncovky a auto stojí na devatenáctipalcových kolech, překrývajících rudé brzdiče.

Své Cupra kůry se dočkal i interiér, čalouněný Alcantarou se šedým prošíváním, či za příplatek kůží. Už v základním provedení je k dispozici velmi rozsáhlá výbava, čítající třeba panoramatický kamerový systém, navigaci, bezklíčový přístup nebo adaptivní tlumiče. Ty se spolu s několika dalšími parametry ovládají skrze volič jízdních režimů, disponujícím módy Normal, Sport, Individual, Off-road a Cupra.

Dost možná nejzajímavějším prvkem celé novinky je ovšem motor. Cupra Ateca má pod kapotou novou verzi přeplňovaného benzínového čtyřválce 2.0 TSI s filtrem pevných částic, který nabízí úctyhodných 300 koní (221 kW) výkonu. I díky sedmistupňové dvouspojkové převodovce a pohonu všech kol 4Drive zrychluje SUV z nuly na sto za 5,4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 245 km/h.

U vylepšené a posílené Atecy to ale teprve začíná. Už nyní je venku také závodní speciál Cupra TCR, založený na Seatu Leon a v Ženevě se ukáží také koncepty Cupra Ibiza a Seat Leon Cupra R ST, představovaný ještě pod značkou mateřského Seatu.