Jen pro pořádek, o nové Supře již víme, že bude sdílet platformu, motorizace i elektroniku s novým BMW Z4, nebude mít zřejmě manuální převodovku, hmotností se prý bude pohybovat okolo 1490 kg a nakonec se dočkáme i závodní verze, která se v březnu jako koncept ukázala na autosalonu v Ženevě.

Než se ale dočkáme premiéry stanovené na rok 2019, evropské vývojové centrum Toyoty v čele s viceprezidentem Geraldem Killmannem prozradilo nizozemskému magazínu AutoRAI další várku detailů. A to přestože je Supra z většiny vyvíjena v Japonsku, což je ostatně skvělé vědět.

Koncept Toyota GR Supra Racing.
Návrat legendy se blíží. Koncept závoďáku láká na příjezd nové Toyoty Supra

Podle Killmanna už má přitom Toyota jasně rozhodnuté cenové umístění Supry. „Nepůjde o levné auto. Mezi Suprou a GT86 bude opravdový rozdíl. GT86 zůstane dostupným sportovním autem, zatímco Supra se stane výkonnostním modelem. Zda bude produkce omezená, to zatím nevíme,“ řekl Killmann magazínu. Ruku ale na srdce, ani v minulosti přece nikdo nepovažoval Supru za vyloženě cenově dostupné auto.

Toyota Sports 800.
Toyota zachránila slavné kupé Sports 800. I s dvouválcem kdysi drtilo konkurenci

„Platforma je stejná (jako u BMW - pozn. red.), což se týká i motorů. Design je pochopitelně zcela jiný a nastavení samotného šasi se bude od Z4 taky velmi lišit. Pohonné ústrojí nebude hybridní, ale využije benzinového motoru,“ vyvrátil Killmann dřívější spekulace.

Z těchto informací o Supře bychom si také mohli odvodit, že s GT86 počítá Toyota i do budoucna, což by odpovídalo dřívějším prohlášením vedení Toyoty, které se chtělo skrze oddělení Gazoo Racing více věnovat právě sportovním modelům a verzím.

Koncept Toyota FT-86 II.
Toyota a Subaru vyvíjí novou generaci dvojčat GT86 a BRZ. Dostanou větší motor