Nejprve se podívejme na elektrická auta, která to už nemají daleko do sériové výroby. Chorvatský Rimac, italská Pininfarina a americká Tesla budou hledat nové zákazníky pravděpodobně už v příštím roce.

Rimac C-TWO

Rimac C_TWO
C_Two je už druhý model chorvatské společnosti. Ten první jménem Concept One se do historie zapsal hlavně tím, že s ním boural moderátor pořadu Top Gear Tichard Hammond. Novinka je špičkou mezi elektromobily už jen díky svému technickému řešení. Pohání ji elektromotory umístěné v kolech. Ty dávají dohromady kombinovaný výkon 1888 koní a točivý moment 2300 Nm, čímž jde o jeden z nejsilnějších elektromobilů na světě. Auto by díky tomu mělo zvládnout jet rychlostí až 413 km/h. Stovka padne za 1,85 sekundy. Na jedno nabití auto zvládne 640 km.

Pininfarina Battista

Pininfarina Battista
Žhavá novinka, která se před pár dny představila veřejnosti využívá techniku chorvatského Rimacu. Pininfarina ale k tomu přidává italský styl – jde o první samostatný vůz designérského studia, které je už téměř 90 let v oboru. Auto má trochu menší sílu než Rimac, konkrétně 1874 koní (schválně, jestli někdo pozná rozdíl), točivý moment je shodných 2300 Nm. Maximální rychlost byla omezena na 350 km/h a akcelerace má hodnotu 2 sekundy z nuly na 100 km/h a 12 sekundy z nuly na 300 km/h. Na jedno nabití by mělo auto zvládnout 450 kilometrů. Počítá se s výrobou 150 kusů.

Tesla Roadster

Tesla Roadster
Kalifornský výrobce, který je považován za diktátora tempa vývoje elektromobilů, se rozhodl vzkřísit jméno modelu, které stálo u zrodu firmy. Tesla Roadster už ale nebude pro dva, spíš vyjede jako kupé 2+2 s odnímatelnou horní částí střechy. Auto se chlubí akcelerací z nuly na 100 km/h za 2,1 sekundy, maximum by se mělo pohybovat okolo 400 km/h. Auto pohání tři elektrické motory, jeden vpředu, dva na zadní nápravě. Výrobce výkon zatím nespecifikoval, hovoří se ale o mamutím točivém momentu, který má mít kombinovanou hodnotou 10 000 Nm.

Pokračujeme ve druhé kapitole, stačí kliknout.