Loni na ženevském autosalonu všechny překvapil Spyker, který po letech vstal z popela a vytáhl se s modelem C8 Preliator Spyder. Ohromující roadster měl pod kapotou vidlicový osmiválec od automobilky Koenigsegg naladěný na 600 koní a 600 Nm. Speciálně na míru naladěný motor byl spřažen se šestistupňovou manuální převodovkou.

Vše se zprvu zdálo jako dokonalé spojení. Spykery vždy patřily k mimořádným automobilům a spojení se švédským výrobcem by jim na exkluzivitě dodalo ještě víc. Ovšem za poslední rok se mezi dvěma výrobci neudálo vůbec nic a Koenigsegg nedodal Spykeru jediný motor, protože holandská strana není schopna dostát smluvním závazkům. Konkrétní důvody ale známy nejsou.

Přestože momentálně se žádné motory nepřipravují, mluvčí Koenigseggu uvedl, že probíhají další jednání. Spyker má o dodávku motorů evidentní zájem. To ostatně uvedl při odhalení nového Spykeru C8 majitel a zakladatel značky Victor R. Muller, který řekl, že adopce motorů Spyker je nejvýznamnější technologický posun od založení značky v porce 2000. Spyker je přitom znám nejen jako výrobce těch nejexkluzivnějších aut. Na počátku desetiletí totiž vlastnil třeba také Saab.

Spyder, vážící úctyhodných 1390 kg, je schopen sprintovat z 0-100 km/h za 3,6 sekundy a rozjede se až na 322 km/h. Ve spojení s manuální převodovkou… To prostě chceme!