Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?
Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.
Samozřejmě není náhodou, že zatímco pět doporučených SUV v dané cenové relaci je až na jednu výjimku neprémiových, pět nedoporučených ojetin se s jednou výjimkou sestává zase z prémiových značek a modelů.
Pokud tedy nechcete riskovat, že se vaše SUV za 300 tisíc pekelně prodraží na servisu, nedejte na vábení luxusních modelů. To, že auta původně za miliony spadla za poměrně krátkou dobu s cenou pod hranici 300 tisíc, má svoje dobré důvody.
Začnemě ale vozy, kterých se bát nemusíte.
Subaru Forester (2008 – 2013)
Dnes již legendární „lesník“ od Subaru je dobře postavené robustní SUV se stálým pohonem všech kol, které se nezalekne ani těžšího terénu. Kvalita plastů v interiéru sice není právě ukázková, ale vnitřní prostor je dostatečný a praktický. Jízdními vlastnostmi Forester potěší asi úplně každého. Tužší podvozek brilantně zvládá město, horší silnice, ale i terénní vložky. Při koupi si však dejte pozor na korozi, která umí japonské vozy obecně potrápit a rapidně se zhoršuje po opravách bouraček.
Co koupit: Dopředu se sluší říci: zapomeňte na diesel. Dvoulitrový boxer-diesel je sice úsporný a solidně výkonný, nicméně svou spolehlivostí bohužel rozhodně nevyniká. Je proto mnohem lepší sáhnout po benzínovém dvoulitru 2.0i v kombinaci s manuální převodovkou. U toho totiž dostanete i redukci do terénu a velkou dávku spolehlivosti navrch.
Volvo XC90 (2002 – 2014)
I za svých 300 tisíc můžete mít prémiové SUV, z jehož provozu vám nebude krvácet peněženka. Prakticky jedinou volbou v tomto ohledu je Volvo XC90 první generace, vyráběné švédskou automobilkou dlouhých 12 let. Na rozdíl od mnohé Německé konkurence je Volvo spolehlivé a jeho servisní náklady nejdou až na půdu. Na druhou stranu v terénu s ním příliš parády nenaděláte a dejte si pozor, jestli funguje pohon všech kol.
Co koupit: V dané cenové relaci se v inzerci nejčastěji vyskytují verze se vznětovým pětiválcem o objemu 2,4 litru označeným jako D5. Ten je technicky vydařenou jednotkou, kterou netrápí příliš závad. Úplně ideální by bylo koupit starší verzi bez DPF filtru, ale ta už se dnes v dobrém stavu a s rozumným nájezdem shání velmi špatně.
Škoda Yeti (2009 – 2017)
Tuzemský Yeti bude pro mnoho vlastenecky založených řidičů první volbou při výběru ojetého SUV. A určitě se nejedná o volbu špatnou. Yeti je docela komfortní, poměrně praktický, dobře zpracovaný a koupíte-li správný kus, vydrží vám dlouhou dobu. Stejně jako u každého auta to chce zejména správnou údržbu a v tomto případě také sáhnout po správném motoru.
Co koupit: Vezmeme-li to z druhé strany, tedy „co nekoupit“, tak potom rozhodně ne první ročníky benzínových motorů 1.2 TSI a 1.4 TSI, které byly rizikové pro svoje rozvody. Mnohem lepší volbou jsou tedy slabší varianty dieselu 2.0 TDI o výkonech 110 koní (81 kW) a 140 koní (103 kW). Pokud hledáte vůz se čtyřkolkou, je dobré ověřit, zda majitel měnil olej v Haldexu.
Autor: Dominik Valášek
Další články

Aut se stáčenými tachometry začíná ubývat, zjistila Cebia. Konečně!
Zatímco nových aut se vloni v České republice prodalo méně než v roce 2017, zájem o ojetiny opět narostl.

Test ojetého Dusteru: Jsou starší Dacie opravdu jen rezavějící…
Původním záměrem automobilky bylo přinést alternativu pro ty, kteří si kupují auta v bazarech. Jak to ale…

Test ojetiny: Audi TT je podle statistik spolehlivé. 12letý exemplář…
Dvanáct let staré Audi je v AAA Auto ke koupi za nižší, než třetinovou cenu nového vozu. Má najeto jen 113…

Test ojetého Fordu Ranger: Může být moderní pick-up nesmrtelný?
Hodí se nejen pro práci na farmě, v lese či pro tahání těžkých přívěsů. Ojetý pickup zapůjčený v AAA Auto…

Test ojetiny: Dieselová Škoda Octavia RS je to pravé na dlouhé cesty
Škoda Octavia je už dlouho nejprodávanějším autem v Česku. Verze RS ovšem i v případě desetiletého vozu…

Test ojeté Toyoty Aygo: "Mrňous" z Kolína překvapil velmi slušnou…
Jen 16 tisíc kilometrů měla najeto Toyota Aygo ve verzi s pěti dveřmi, kterou jsme si vypůjčili k testu v…

Dříve luxus, dnes stojí pár korun. Vybrali jsme lákavé ojetiny za…
Schopný Range Rover, zábavné BMW Z4 nebo technicky vyspělý Volkswagen Phaeton. I taková auta můžete mít ve…

Test ojetiny: Desetiletý Mercedes ML zlevnil na šestinu. Půvab si ale…
Vyzkoušeli jsme prémiové SUV, které bylo vyrobeno v roce 2008. Za těch deset let ujel exemplář verze 320 CDi,…

Test ojetiny Kia Cee´d první generace: Berte až modernizovanou…
Letos přišla na trh již třetí generace Kia Ceed. My jsme v AAA Auto usedli do generace první, jejíž exempláře…
