Alfa Romeo Brera

Alfa Romeo sice stojí za nejkrásnějšími auty na světě, ale to ještě bohužel neznamená, že by se vždy jednalo o vozy nějak významných kvalit. Kvůli spoustě problémů zejména s některými motory Twin Spark a s italskou elektroinstalací, nabrala si Alfa nedobrou pověst, ze které se snaží horko těžko otřepat dodnes.

Bohužel součástí této neblahé pověsti je i nádherná Brera, příbuzná rovněž pohlednému sedanu a kombíku 159. Přestože je Brera parádně vypadajícím autem a ani její jízdní vlastnosti nejsou úplně k zahození, technika zkrátka kulhá. Elektronika si často dělá co chce, na čtyřkolkách odchází drahé kardanové hřídele bez možnosti repasu a výjimkou nejsou ani vůle na předních nápravách nebo netěsné řízení.

Ani motory potom nejsou žádná sláva. Atmosférickému čtyřválci 2.2 JTS se natahují rozvody, šestiválec 3.2 JTS už nemá nic společného se slavnými a uctívanými motory Busso a naftovému pětiválci 2.4 JTD odchází dvouhmotové setrvačníky.  Nejlepší volbou je turbomotor 1.75 TBi, který je ale zase velmi drahý.