Nejprve tedy ta dostupná.

1. Toyota MR2 W30 (1999 – 2007)

Toyota MR2.Zdroj: Toyota

Malý a na první pohled nenápadný sporťák od Toyoty má motor za dvoučlennou posádkou a řídit vás naučí jako málokteré jiné auto. A navíc si můžete užívat otevřené nebe nad hlavou, což se pochopitelně počítá. Toyota celkem vyrobila tři generace.

Dnes seženete poslední generaci MR2 za velmi rozumné sumy a nebudete-li trvat na tom, aby bylo auto „voňavka“, lze se dostat i pod 100 tisíc korun. O pohon se v poslední generaci staral jediný motor, a sice čtyřválcová osmnáctistovka bez turba, podávající výkon 141 koní (104 kW). Na rozhýbání MR2 tento agregát bohatě stačí, ovšem dejte si pozor na zvýšenou spotřebu oleje.

2. Porsche Cayman/Boxster (1996 – dosud)

Porsche Boxster.Zdroj: Porsche

Nenechte se zmást přihlouplými vtipy o „Porsche pro kadeřníky“. Levné kompaktní sporťáky od německé značky jsou vynikajícím řidičským náčiním. A pokud nekoupíte zanedbaný kus, nesežerou vás ani na servisních nákladech.

Jako první přišel Boxster v roce 1996 a pokud zůstanete u ročníků kolem milénia, lze si dopřát auto již okolo 200 tisíc korun. Náš horký tip je sice o dost dražší, ale o to lepší. My doporučujeme první generaci Caymanu S, vyráběnou od roku 2006. Tyto vozy jsou vybaveny atmosférickým plochým šestiválcem o objemu 3,4 litru, jenž disponuje výkonem 295 koní (217 kW). Cena se pohybuje od 600 tisíc nahoru.

3. MG F/TF (1995 – 2011)

MG TF.Zdroj: MG

Malý kabriolet z Británie je přímou konkurencí pro výše zmíněnou Toyotu MR2 a jedná se zároveň o nejunikátnější vůz z výběru. Svoje MG budete pravděpodobně nějakou dobu hledat, ale když ho najdete, můžete si nadělit spoustu srandy za docela málo peněz. MG stojí takřka bez výjimek do 100 tisíc korun.

První generace MG F přišla v roce 1995 a nejčastěji ji seženete se čtyřválcovou osmnáctistovkou Rover K-Series, jejíž výkon se pohybuje od 120 do 159 koní (88 až 117 kW). Ještě o kus zajímavější je generace druhá, označovaná jako MG TF, a vyráběná od roku 2002. Zásadně přepracovaný vůz si však uchoval stejné motory jako předchůdce.

Další dvojice aut je už sice dost drahá, ale pořád se jedná o ty dostupnější varianty na scéně exotických sporťáků.