Také závodní speciály jako Fiat 131 Abarth Mirafiori, s nímž závodili mimo jiné Sandro Munari nebo Waltr Röhl nebo nádherná klínovitá Lancia Stratos Group 4, jsou společně s několika modely Ferrari nebo vozy Aston Martin a dalších věhlasných značek, součástí majetku Fondu kvalifikovaných investorů, kteří sbírají unikátní sběratelsky cenné automobily a motocykly vyrobené v letech 1950 až 2000.  

Řadu z nich si můžete prohlédnout v naší fotogalerii.

"Celkem jsme již za dobu trvání fondu nakoupili 20 automobilů, z nichž dva jsme ale následně prodali," uvedl v rozhovoru pro Deník a Automix.cz člen správní rady Zdeněk Lepka. Mezi poslední přírůstky patří například Jaguar E-Type S1, Ferrari Mondial nebo Aston Martin DB6.

V současné době fond chce získat k současných 36 investorům další. "Nějakou dobu se sice předpokládalo, že ceny zajímavých investičních vozidel budou v době koronavirové krize klesat, ale zatím se tak neděje," říká Štěpán Křeček, hlavní ekonom společnosti BH Securities.

Fond nenakupuje vozidla v aukcích. "Zásadně vždy přímo od jejich majitelů," vysvětluje Lepka. Zdaleka ne všechna starší auta, byť by je vyrobily renomované značky, jsou ale vhodná jako investiční vozy. Zajímavý vývoj ceny ale můžou mít naopak třeba vozidla vyrobená v malých limitovaných sériích. Jedním z takových ve vlastnictví fondu je třeba Ferrari California T 70th anniversary.

Výše popsané vozy, stejně jako obrovské množství dalších, si můžou zájemci zadarmo prohlédnout v prostorách outletového centra nedaleko ruzyňského letiště. Otevřeno je od 10 do 20 hodin každý den. Řada vozů je také určena k prodeji. Některá mají miliónové cenovky, jsou tu ale i dostupnější a přesto zajímavé vozy.

Součástí Engine Classic Cars Gallery je také renovační dílna. "Zvládáme prakticky kompletní opravy, včetně oprav karosérií i s lakováním, renovace motorů. Jen třeba na čalounické práce máme externí firmy," uvedl Zdeněk Lepka.