Nové nebo ojeté? To je dilema, které řidiči často při nákupu vozu pro rodinu řeší. Navoněné auto ze showroomu bez najetých kilometrů je lákavé. Na druhou stranu za své peníze dostanete mnohem méně, než když se podíváte po ojetině z bazaru. Platí to samozřejmě i u vozů s pohonem všech kol, o které je před nástupem zimy větší zájem než v létě.

Dacia Duster patří na českém trhu mezi nejlevnější čtyřkolky. I když začíná na mnohem nižší ceně, s pohonem 4x4 ji koupíte od 412 900 korun. Částka platí pro model s benzinovým motorem TCe o výkonu 96 kW s manuální převodovkou.

Audi Q5 (2014)
Verdikt z německých STK: Jaká SUV, střední či malá auta tam dopadla nejlépe?

Auto je ve výbavě Comfort, jež zahrnuje řadu důležitých prvků, na které nejsou majitelé nižších verzí zvyklí. Jde hlavně o manuální klimatizaci, tempomat, nebo přední mlhovky. Naopak do vyšší verze Prestige by bylo třeba sáhnout pro navigaci, systém sledování mrtvého úhlu nebo zadní parkovací kameru.

Cena 412 900 korun tedy ve světě nových aut mnoho neznamená, u těch bazarových je to ale naopak. Za danou částku jsou na výběr stovky modelů nejen běžných značek, ale i těch luxusních. Jejich vozy jsou nejen výrazně lépe vybavené než nová Dacia, ale ve všech případech nabízí i silnější motory. Našli jsme i auta se šestiválci a dokonce jeden osmiválec.

Lamborghini Urus. 0-100 km/h za 3,6 s. Maximální rychlost 305 km/h. Cena: 183 683 eur bez DPH.
SUV jsou dnes rychlejší než slavné Ferrari F40. Hned 14 jich koupíte i v Česku

A nemusíte se omezit jen na středně velká SUV. K mání jsou také ta největší v čele s Mercedesem-Benz GL, BMW X5 nebo Range Roverem Sport. Koupit si ale můžete i oblíbené manažerské sedany a kombíky – třeba Škodu Superb minulé generace, Opel Insignia či Subaru Outback.

Prohlédněte si přiloženou fotografii, kde najdete výběr aut, která jsme za cenu nové Dacie Duster s pohonem všech kol objevili v českých autobazarech.