Škoda Octavia, Škoda Fabia, Škoda Superb, Škoda Rapid, případně ještě Volkswagen Golf či Passat. Tak již dlouhou dobu vypadá přehled nejžádanějších ojetých vozů v České republice.

Lidé domácí produkty a modely značky Volkswagen v autobazarech kupují i přesto, že na technických kontrolách provozovaných německou společností TÜV nemívají zrovna nejlepší vysvědčení. Navíc výběr kvalitních kusů zmíněných modelů se v poslední době hodně zúžil.

Vybrali jsme proto vhodné alternativy konkrétních typů osobních vozů, které naopak dlouhodobě ve stanicích technické kontroly procházejí bez větších problémů. Podívat se na ně můžete do naší fotogalerie.

Soustředili jsme se na ojetiny, které jsou dostupné na českém trhu, a o kterých lze získat informace na portálu Tipcars.com. Podmínkou bylo, aby nepřesáhly stáří 12 let a jejich deklarovaný kilometrový nájezd nepřerostl hranici 200 000 kilometrů. Vyřadili jsme pak ta ojetá auta, která neměla ve výbavě alespoň manuální klimatizaci a rádio. Cenová úroveň pak byla na úrovni 150 000 Kč, u obzvláště zajímavých kousků jsme posunuli prostor až k hranici 160 000 Kč.

Snažili jsme se rovněž vybrat automobily v co možná nejširší škále. Tedy od malých městských aut, přes rodinné hatchbacky až po velkoprostorové vozy nebo SUV. Nejmladším vozům v našem výběru je v současné době sedm let, těm nejstarším zmíněných dvanáct.

1) Malé městské vozy:

Za cenu do 150 000 Kč je vzhledem k jejich původním prodejním cenám v této kategorii logicky největší výběr. Mezi vozy, které jsou aktuálně k dostání v Česku, jsme nalezli například Hondu Jazz z roku 2010 s nájezdem 69 000 kilometrů. Pohání ji zážehový motor 1,3 a ve výbavě byla i automatická klimatizace.

Dále pak také Ford Fusion z roku 2012 za 148 000 Kč a s najetými pouhými 61 000 kilometry. Nad rámec výše zmíněné požadované minimální výbavy měl i vyhřívané čelní sklo a sedačky. Našli jsme rovněž Toyotu Yaris z roku 2013 s nájezdem 94 000 kilometrů za 140 000 Kč a sedmiletou Mazdu 2 se čtrnáctistovkou a mlhovkami. Ujela dosud jen 77 000 kilometrů. Stojí ovšem 155 000 Kč.

2) Auta nižší střední třídy:

Našli jsme Toyotu Corollu sedan z roku 2009 za 140 000 Kč. Ujela jen 63 000 kilometrů a disponuje i tažným zařízením nebo vyhřívanými sedačkami. Od stejného výrobce je osmiletý hatchback Auris s nájezdem 143 000 za 137 000 Kč. O pět tisíc dražší pak je Mazda 3. Té je ale pouze sedm let, má dvouzónovou klimatizaci a navigaci a najela 159 000 kilometrů.

3) Velkoprostorové rodinné modely.

Nových na trhu ubývá, o to větší zájem bude v této kategorii o kvalitní ojetiny. Nalezli jsme například Mercedes třídy B z roku 2011. Pod kapotou má dvoulitrový diesel a dosud najel 154 000 kilometrů. Prodejce za něj žádá 145 000 Kč. Další možností je Golf Plus z roku 2012. Ten má na tachometru číslo 140 000, pohání ho dvoulitrový turbodiesel a jeho výbava je skvělá. Zahrnuje třeba dvouzónovu klimatizaci, tažné zařízení nebo navigaci. 

Ještě lze určitě zmínit Toyotu Corollu Verso. Z této trojice je nejstarší (z roku 2008), má ovšem sedm míst, ujela jen 120 000 kilometrů a v ceně 129 000 Kč jsou třeba i parkovací kamery, navigace a dvouzónová klimatizace

4) Vozy střední třídy

Z obecně spolehlivých typů jsme v tuzemsku nalezli jen Toyotu Avensis z roku 2011. Pod kapotou má dvoulitrový diesel, se kterým najela 199 000 kilometrů. Přijde na 145 000 Kč a kromě vyhřívaných sedaček a dvouzónové klimatizace má také bezklíčkový vstup do vozu a startování.