Audi R8

Audi R8.

První generace plnohodnotného supersportu s motorem uprostřed od Audi se stala hitem, nicméně absence exotičnosti u německé značky způsobila, že šla R8 relativně rychle s cenou dolů. Přitom má vše, co by správný supersport měl mít. Za zády maximálně dvoučlenné posádky hřmí atmosférický osmiválec o objemu 4,2 litru, případně i desetiválcový pětilitr. Síla se vždy přenáší na všechna kola, a ačkoliv desetiválce jsou pořád dost drahé, i osmiválec o výkonu 420 koní (309 kW) umí vyrobit spoustu srandy.

Základní cena R8 bez příplatků činila v roce 2008 3,2 milionu korun, ale dnes může být supersport z Ingolstadtu váš za cenu do 1,5 milionu. Samozřejmě platí, že čím novější kusy, tím víc cena roste, ale pokud si troufnete na starší a ojetější vůz, můžete se dostat i k milionu. To je skutečný supersport opravdu slušná nabídka.

BMW M3 (E92)

BMW M3 (E92).

Pro každou generaci M3 platí prakticky totéž. Mnichovský sporťák nejprve spadne na ceně, aby se posléze odrazil a začal růst. Kdysi levné E36 začínají být pěkně drahé a ani E46 už aktuálně nepořídíte pod hranici půl milionu. Ovšem stále ve fázi pádu se aktuálně nachází minulá generace E92, která je jako jediná M3 vybavená čtyřlitrovým osmiválcem - a to o výkonu 420 koní (309 kW).

Sportovní kupé stálo v době svého příchodu minimálně dva miliony, ale levnější kusy dnes padají pod hranici 700 tisíc korun. My doporučujeme mladší kus s rozumným nájezdem a s cenou k milionu.