Audi R8

Audi R8.Zdroj: Audi

První generace plnohodnotného supersportu s motorem uprostřed od Audi se stala hitem, nicméně absence exotičnosti u německé značky způsobila, že šla R8 relativně rychle s cenou dolů. Přitom má vše, co by správný supersport měl mít. Za zády maximálně dvoučlenné posádky hřmí atmosférický osmiválec o objemu 4,2 litru, případně i desetiválcový pětilitr. Síla se vždy přenáší na všechna kola, a ačkoliv desetiválce jsou pořád dost drahé, i osmiválec o výkonu 420 koní (309 kW) umí vyrobit spoustu srandy.

Základní cena R8 bez příplatků činila v roce 2008 3,2 milionu korun, ale dnes může být supersport z Ingolstadtu váš za cenu do 1,5 milionu. Samozřejmě platí, že čím novější kusy, tím víc cena roste, ale pokud si troufnete na starší a ojetější vůz, můžete se dostat i k milionu. To je skutečný supersport opravdu slušná nabídka.

Jaké problémy skrývá Bentley Continental GT za cenu dobře vybavené Škody Octavia?
Jaké pasti skrývá luxusní Bentley za cenu Octavie? Majitel se nestačil divit

BMW M3 (E92)

BMW M3 (E92).Zdroj: BMW

Pro každou generaci M3 platí prakticky totéž. Mnichovský sporťák nejprve spadne na ceně, aby se posléze odrazil a začal růst. Kdysi levné E36 začínají být pěkně drahé a ani E46 už aktuálně nepořídíte pod hranici půl milionu. Ovšem stále ve fázi pádu se aktuálně nachází minulá generace E92, která je jako jediná M3 vybavená čtyřlitrovým osmiválcem - a to o výkonu 420 koní (309 kW).

Sportovní kupé stálo v době svého příchodu minimálně dva miliony, ale levnější kusy dnes padají pod hranici 700 tisíc korun. My doporučujeme mladší kus s rozumným nájezdem a s cenou k milionu.