Pokud si budete ojetou Škodu Octavia vybírat vyloženě podle ceny, tak by se mělo vyplatit zajet si pro ni na Vysočinu. Ze všech čtrnácti českých krajů jsou totiž tam nabízené exempláře vozu Škoda Octavia nejlevnější. Stojí v průměru 183 344 Kč. Druhý nejlevnější region je s částkou necelých 194 tisíc Kč Zlínský kraj. Ceny v obou těchto zmiňovaných krajích se přitom meziročně snížily. V prvním případě o zhruba devět tisíc korun, ve druhém dokonce o 19 000 Kč.

Naopak nejdráže se ojeté octavie v současnosti nabízejí v Královéhradeckém kraji - za 292 000 Kč, i když i tam oproti loňsku o přibližně sedm tisíc korun zlevnily. Současně jsou tam nabízené vozy v průměru dlouhodobě nejmladší. Ovšem, z loňských pěti let se jejich stáří zvýšilo na šest. Následují Ústecký a Pardubický kraj, kde se naopak ceny meziročně zvýšily.

Britská policie byla zpočátku neoblomná
Bez potvrzení od majitele hrozí v cizině i sešrotování vozu: Příběh pana Hnitky

Zajímavým faktem je, že ačkoli se letos z loňských sedmi na osm let zvýšil věk typické nabízené ojeté octavie, počet kilometrů zůstal prakticky nezměněn. Na tachometru bylo loni v průměru 128 737 kilometrů a letos 128 891. 

V Libereckém kraji, který je sice svou cenovou úrovní až pátý v pořadí (ale stále ještě před hlavním městem Prahou) musí zájemce o "průměrnou" octavii platit letos o rekordních 11 procent více. "Stáří automobilů přitom zůstalo stejné, průměrný nájezd však klesl o 6,6 procenta," poukazuje Marek Knieža, ředitel TipCars.com.

Přesné průměrné ceny i jejich ceny v jednotlivých krajích Česka si můžete prohlédnout v naší fotogalerii. 

Benzinových aut je pomálu

Zřejmě v souvislosti s obavami o zákaz vjezdu dieselových aut do některých měst a regionů se zvýšil zájem, a tudíž zmenšila nabídka benzinových motorů pod kapotami octavií. Oproti roku 2018 je jich nyní v nabídce o 9,6 procenta méně. Naopak podíl vozů s dieselovými agregáty se zvyšuje. "Lidé si nechávají benzinové vozy, protože jsou méně problematické a nepostihla je aféra dieselgate," vysvětluje Knieža. Velmi výrazně (dokonce o 58,4 procenta) přibylo exemplářů, které umí jezdit na zemní plyn.

Počtu najetých kilometrů se dá v tomto případě věřit.
Aut se stáčenými tachometry začíná ubývat, zjistila Cebia. Konečně!

Další statistické údaje již tak překvapivé nejsou. Nejčastěji se inzerují octavie s karosérií kombi. Na trhu jich je 61,2 procenta ze všech nabídek.

Nejsnáze si bude z nabídky vybírat ten, kdo chce bílou karosérii. K dispozici jich je bezmála sedm tisíc a oproti loňsku se jejich počet ještě skoro o pět procent zvýšil S poměrně malým odstupem (cca 500 kusů) pak poněkud překvapivě následuje modrá a přes šest tisíc kusů octavií je lakováno šedou. Následují šedé, černé a stříbrné octavie. 

Již poněkud obtížněji bude hledat zájemce o červený lak (v nabídce je 2235 vozů) a jen zhruba 1300 ojetých octavií nalakovali nazeleno či béžově.